BUDAPEST, HUNGARY - JULY 31: Lewis Hamilton of Mercedes and Great Britain leads Max Verstappen of Red Bull Racing and The Netherlands and Sergio Perez of Mexico and Red Bull Racing as they go out for their final qualifying lap during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 31, 2021 in Budapest, Hungary. (Photo by Peter Fox/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Honda még nem tudja, a verseny előtt kiszerelt, megrepedt egység javítható-e, de Christian Horner szerint legalább a rajtbalesettől felhevült motorral talán nem lesz baj. Sergio Pérez motorjáról sem érkeztek bíztató hírek.
Egy napon belül akár három motor is károsodhatott a Red Bullnál a Magyar Nagydíj folyamán. Még nem tudni, hány landol a kukában, de kettőről nem érkeztek kedvező nyilatkozatok a Hondától, amely a szakurai központjában fogja átvizsgálni tüzetesebben az érintett egységeket.
Sergio Pérez rajtbalesetben megsérült motorjáról a kezdettől fogva borúsak a kilátások. „Anomáliákat mutatnak az adatok, szerintem nehéz lesz tovább használni" – mondta róla a Honda technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu.
Max Verstappen két egységét is féltheti, pedig egyik potenciális károsodásáról sem ő vagy a gyártó tehet. Pérezhez hasonlóan az ő autójának is nekiütköztek a hungaroringi rajtnál, s bár Christian Horner szerint a "hőmérsékletek elszálltak", nincs aggodalom (egyelőre).
Szerencsére csak egy kört tett meg így, utána rendeződött a helyzet.
– nyilatkozta a Skynak.
Nem tűnik ilyen rózsásnak a helyzet azzal a motorral, ami a silverstone-i balesetben sérülhetett meg.Azt először rendben találták a Hondánál, a futam előtt viszont repedéseket fedeztek fel rajta, ezért kicserélték. A részletesebb vizsgálat most következik.
„Utána megfontoljuk, hogyan tovább, kijavítható-e. Elemeket nem cserélhetünk ki, úgyhogy azt gondoljuk át, egyéb beavatkozással helyrehozható-e a motor – idézte Tojoharut az Autosport. – Az időmérő előtt végrehajtottuk ugyanazokat az ellenőrzéseket, mint utána, de előtte semmi rosszat sem láttunk. Az időmérő után repesédeket találtunk és szivárgott az olaj. A telemetriai adatokon ez nem látszott."
A vizsgálat eredménye dönti, használjuk-e újra a motort. Úgy érzem, elég nehéz a helyzet.
Egy versenyző a 23 futamos szezonban három motort használhat szabadon, és ha túllépi a keretet – függetlenül attól, hogy balesetekben vétlenül radírozott le egy példányt vagy sem –, minden újabb egység beszereléséért 10 rajthelyes büntetést kap. Ezen felül az egyéb motorelemekre is külön keret vonatkozik. Elég necces három motorral is a szezon teljesítése, és tekintve, hogy Verstappen néhány versennyel ezelőtt, a nyár eleji Francia Nagydíjon kezdte használni a második erőforrást, szinte biztosan büntetést fog kapni később, ha valamelyik menthetetlennek bizonyul.
Horner nem feltételez szándékosságot Bottas rombolásában
A Red Bull csapatfőnöke érthetően indulatosan fogalmazott az egyik fő riválisuk által kirobbantott rajtbaleset után, de nem gondolja, hogy Valtteri Bottas célja a szándékos rombolás volt, bár szerinte azért Toto Wolff nem könnyezik a végeredmény láttán.„Gokartos hiba volt, túl sokat akart visszahozni – mondta a Sky Sportsnak. – Ilyen a versenyzés."
Toto biztos nem sajnálja annyira a következményt, de biztos vagyok benne, hogy nem utasította Valtterit arra, hogy ütközzön a Red Bullnak.
A féktávon hibázó pilótát büntetéssel sújtották a következő versenyre, ő sem mentegetőzött. A televíziós szakértőként dolgozó Nico Rosberg felvetette, hogy a figyelmét kicsit elvonhatta, hogy közvetlenül előtte helyezkednie kellett az elé katapultáló Sergio Pérez és Lando Norris mögött. Wolff válaszából úgy tűnt, szerinte ennek is volt hatása. „Szendvicsbe került. Ahogy összezártak előtte, picit későn fékeztek, és ő is későn fékezett."
„Egy kis hibából eredt ez a baleset, amiben rengeteg pontot és valószínűleg két dobogós helyet vesztett [a Red Bull]."