MONTE-CARLO, MONACO - MAY 22: The car of Charles Leclerc of Monaco and Ferrari is seen on the back of a recovery truck after crashing on track during qualifying prior to the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 22, 2021 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Sebastien Nogier - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Egyre nagyobb probléma a Forma-1-ben a balesetekkel kapcsolatos javítási költségek fedezése, a gyári csapatok nehezen találnak mozgásteret a költségplafon alatt. Mattia Binotto is foglalkozna a problémával.
A Red Bull és a Mercedes mellett a szintén nagy költségvetéssel dolgozó Ferrari számára is egyre komolyabb problémát okoz a balesetek utáni javítások kigazdálkodása az idén bevezetett költségplafon miatt. A Hungaroringen a rajtnál Charles Leclerc szenvedett komolyabb balesetet, az időmérőn pedig Carlos Sainz törte össze az autóját.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke elmondta, természetesen hagytak mozgásteret a költségvetésben a javítások fedezésére, de a szezon derekához érve egyre nagyobb problémát okoznak a törések. A svájci szakember konkrét összeget is említett, hogy mennyit fordítottak eddig az amortizációra.
„Ha megnézzük, hogy milyen károk értek eddig minket a legelső, bahreini versenytől az [eddigi] utolsóig, Magyarországon,
ha minden pályán történt törést összeszámolok, akkor 2,5 millió eurónál nagyobb összeg jön ki.
Ez megmutatja, hogy milyen jelentősek ezek a tételek, és még csak a szezon felénél járunk, ezért is gondolom, hogy fontos tartalékolni.”
Binotto feltette kérdést, hogy vajon nem kellene-e kivenni a költségplafon alól azokat a károkat, amelyeket egy másik versenyző okoz. „Bizonyosan fontosnak” nevezte, hogy a szabályalkotók foglalkozzanak ezzel a problémával, és akár változtassanak az előírásokon is, ez volt a célja az összeg megnevezésével is.
A svájci szakember úgy vélte, a megfontolásnak mindenképpen van alapja,
de „nincs kézenfekvő megoldás.” A következő hetek során az FIA és az F1 képviselőivel egyeztetéseket kezdenek, de a mezőny másik végén csapatot üzemeltető Günther Steiner szerint ezzel a helyzettel együtt kell élni és rugalmasságra van szükség.
„Szerintem ez a versenyzés része és szerepet játszik az is, hogy mekkora kockázatot vállalunk minden téren, amit csinálunk. A versenyzés velejárójának tartom a baleseteket. Nem lehet ahhoz igazítani a költségvetést vagy a szabályt, hogy hány ütközés történik, szerintem nem szükséges ezen változtatni” – mondta a Haas csapatfőnöke.