15 August 2021, Berlin: Motorsport: Formula E World Championship, ePrix 2021, race at the former Tempelhof Airport. Nyck de Vries of the Mercedes-Benz EQ Formula E Team clenches his fist with a smile as he is honoured as the 2021 World Champion. Photo: Andreas Gora/dpa (Photo by Andreas Gora / DPA / dpa Picture-Alliance via AFP)
Vágólapra másolva!
Véget ért a Formula E idei szezonja, ami az elektromos formulaautó-bajnokság történetében először világbajnoki rangot kapott. Az egyéniben Nyck de Vries, csapatban a Mercedes győzedelmeskedett.
Idén Hollandia és a Mercedes sem marad világbajnoki cím nélkül a gyorsasági autósportban, hiszen vasárnap véget ért a Formula E idei szezonja, amit 2021-ben először világbajnoki címekkel díjaztak. Az utolsó, kétfutamos hétvége előtt még a teljes mezőny, összesen 18 versenyző esélyes volt a végső győzelemre, végül a korábbi F2-es bajnok, Nyck de Vries és csapata örülhetett.
A siker a legjobbkor jött a holland versenyző számára, akit a Williams egyik, várhatóan megüresedő ülésével is hírbe hoztak, több más pilótával egyetemben. A pletykák szerint a Mercedes részéről Toto Wolff lobbizik azért, hogy Jost Capito csapata a 26 esztendős pilótát igazolja le abban az esetben, ha George Russell a gyári istállóhoz kerül.
De Vries 2010-től a McLaren tehetségkutató programjának tagja volt,
egy ideig Lewis Hamilton édesapja, Anthony Hamilton menedzselte, gokartos kategóriákban, majd formulaautós utánpótlás-bajnokságokban is sikeres volt, megnyerte a Eurocup Formula Renault-t, 3. lett a Formula Renault 3.5-ben, majd többszöri próbálkozásra a Formula 2-t is.
A 2019-2020-as szezontól a Mercedes gyári Formula E-csapatának tagja, az első szezon során mindössze a 11. helyezett lett, idén viszont idén viszont megnyerte a szezon első versenyét, majd a rendhagyó valenciai E-Prix-t is, Londonban két második helyet szerzett és profitált abból, hogy az ellenfelei pontokat raboltak egymástól.
A holland versenyző jövője egyelőre kérdéses,
azért is, mert az Autosport szerint a Mercedes tájékoztatta a Formula E jogtulajdonosát arról, hogy a harmadik generációs, ún. Gen3-as autó bevezetésétől a márka nem folytatja a versenyzést a sorozatban, vagyis a Mercedes az Audihoz és a BMW-hez hasonlóan kiszáll a Formula E-ből.
Toto Wolff, a Mercedes-Benz Motorsport igazgatója annyit megerősített, hogy megszületett a döntés a márka terveivel kapcsolatban, és azt megosztották a jogtulajdonossal is. Felmerült, hogy
Wolff vezetésével és a Mercedes hajtásláncával privát csapatként versenyezhet tovább az istálló,
amelyben Nico Rosberg korábbi F1-es versenymérnöke, Tony Ross és a Renault volt technikai igazgatója, Nick Chester is dolgozik.
„Van egy teljesen működő csapatunk, amire büszkék lehetünk egy mókás sorozatban. Bizonyos fokú felelősséggel tartozunk a csapat és a sorozat felé is” – nyilatkozta Wolff.