A Mercedes a szezonok többségét dominálva söpört be minden bajnoki trófeát 2014 óta, de néhányszor azért előfordult, hogy megszorongatták őket. 2017-ben és 2018-ban a Ferrari volt ez a csapat (2019-ben már csak félig-meddig), idén a Red Bull Max Verstappennel jelent rájuk komoly fenyegetést.
A Ferrari az említett alkalmakkor elfáradt az idény második felére, Lewis Hamilton már bajnokként utazott az utolsó versenyekre. Toto Wolff úgy látja, csapatát jobban megviselte az ellenük vívott küzdelem 2019-ig, mint az aktuális párbaj.
„Úgy érzem, kevésbé szipolyozza ki az erőforrásainkat a mostani csata, mint az előző kettő. Magabiztosan dolgozunk a korábbi sikerekre alapozva, a munka élvezete miatt kisebb teherrel" – idézte a Mercedes csapatfőnökét a GPFans.
Korábban monumentális nyomás volt rajtunk, most viszont ez nem fojt meg.
„A Ferrari kőkemény ellenfél volt, szenvedtünk, hogy jól teljesítsünk ellenük. 2018-ban hátrányban voltunk a nyári szünetig, 2019-ben pedig a motorerőben nem voltunk elég jók."
Hogy valóban így gondolja-e, vagy csak a Red Bull-lal vívott pszichológiai játszma újabb fejezetét látjuk, természetesen nem tudjuk. A Red Bull mindenesetre végrehajtotta azt, amit a Ferrari nem tudott: zsinórban öt versenyen elválasztották a győzelemtől a Mercedest (a Ferrari háromig jutott), és a pilótájuk egy alkalommal egy győzelemmel sem behozható előnyre tett szert Hamilton előtt.
Wolff felelevenítette, hogy a padlólemezekre vonatkozó új paraméterek segítették riválisuk felzárkózását. „Az aerodinamikai szabályok megváltoztatása jobban sújtott bennünket, mint a Red Bullt" – mondta.
Alábecsültük a hatásukat, ez a mi hibánk.
„Azt gondoltuk, behozzuk a lemaradást, akkora előnyünk volt tavaly – ismerte el. – Hamar rájöttünk a tesztelés során, hogy problémánk van, és azt nagyon nehéz rendezni, ha a leszorítóerő hiányzik. Sokat szenvedtünk vele, de lassan visszakapaszkodtunk."
A Mercedes azt állítja, a Brit Nagydíjon vetette be utolsó számottevő műszaki újításait, míg a Red Bull a 2022-es szabályváltozások ellenére valamelyest több energiát fordít az idei autó fejlesztésére.