Nagy fába vágja a fejszéjét a Red Bull a következő szezontól, a Honda távozása miatt önálló motorüzemet létesítenek. Az energiaitalos csapat több szakembert is elcsábít a Mercedestől, új üzemcsarnokot építenek a technológiai kampuszukon, és a japán gyártó segítségére is támaszkodhat. Ennek részleteiről Helmut Marko beszélt a Racingnews365.com-nak.
„Tulajdonképpen rákényszerültünk, hogy motorszállítók legyünk, mert a Honda elhagyja az F1-et – jelentette ki az osztrák expilóta. – Rögtön meggyőződtünk arról, hogy saját motort szeretnénk építeni. Számunkra nagyon fontos az autó elrendezése. Ha egy gyártótól rendelünk motort, egy olyan csomagot kapunk, ami kompromisszumokat kényszerít ránk, és a motor köré kell építeni az autót.”
Házon belüli motorrészleggel viszont a lehető legkevesebb kompromisszummal lehet optimális csomagot alkotni.”
Marko elmondta, a Hondától megkapják az erőforrás szellemi jogait, valamint a Japánban jelenleg fejlesztés alatt álló 2022-es motort. Hozzátette, mindenért fizetni fognak, de azt nem fedte fel, hogy mekkora összeget, a szaklap szerint valószínűleg az ügyfélmotor 18 millió dolláros áránál nagyobb összeget. Ezért viszont a technológia mellett további segítségre is számíthatnak.
Nem titok, hogy megvettük a motorhoz a szükséges tesztpadokat is, és ígéretet kaptunk, hogy problémák esetén a Honda támogatására is számíthatunk, de csak a rendelkezésre álló humánerőforrás erejéig. Személyzetet és tesztpadot is átveszünk tőlük. Nagyon jó japán szakembereik vannak, a Mercedestől érkezőkkel együtt nagyon jó csapatunk lesz – mondta Marko, és hozzátette,
2023-tól vagy 2024-től kezdik majd önállóan összeszerelni a motorokat.
A Honda F1-es programját irányító Jamamoto Maszasi elmondta, a Red Bullt és az Alpha Taurit műszaki szempontból igyekeznek a lehető legjobban támogatni, ez azonban a marketingre nem terjed majd ki, arról egyelőre nem beszélt, hogy lehetséges-e a gyártó visszatérése, szerinte ez a jövő áprilisban érkező új vezérigazgatótól függ majd.
A szaklap szerint Marko kizárta, hogy a közeljövőben más csapatot is ellássanak erőforrásokkal, azt viszont nem, hogy akár a Hondával, akár más márkával együttműködjenek az F1-ben. „Ez nagyban azon múlik, hogy milyen típusú akkumulátort kell majd használni a jövőben – mondta. – Természetesen a Honda is befektet az E-technológiába.”