Lewis Hamilton a 100. győzelmét aratta az Orosz Nagydíjon, mindezt úgy, hogy néhány körrel a vége előtt még inkább a második hely nézett ki neki. Ekkor azonban megérkezett az eső és mindent a feje tetejére állított, a Mercedes pedig jól taktikázva kihívta világbajnokát köztes esőgumikért, ezzel megnyerve neki a versenyt, hiszen az addig vezető Lando Norris kint maradt slick gumikon, és végül csak hetedik lett. Hamilton utólag elárulta, Norrishoz hasonlóan először ő sem akart kimenni kerékcserére.
„A csapatom nagyszerű volt ma – mondta Hamilton Norrisnak a Sky Sports kamerája előtt a verseny után. – Az első hívásukat figyelmen kívül hagytam, mondván »nem, hiszen ott van előttem.«" – utalt arra, hogy először nem akart kiállni intermediate gumikért.
Hamilton azonban végül csak kiállt, Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke pedig elmondta, hogy mindez az időjárás figyeléséért felelős stratégájuknak köszönhető.
Rich, aki az időjárást és a megbízhatóságot figyeli, hajthatatlan volt, hogy jön az eső és el is kezdett szitálni, de ekkor még csak a pálya egy része volt érintett. Ekkor hoztuk meg a döntést, hogy ki kell állnia, és ezt is tettük."
Wolff elismerte, hogy a versenyzőnek mindig nagyon nehéz látnia a teljes képet (a McLarennél például hagyták Norrisnak, hogy döntsön a száraz gumis folytatás mellett), de ezúttal nem hagyták Hamiltonra a döntést. Amikor Damon Hill a Sky Sports műsorában felvetette a csapatfőnöknek, hogy ilyen helyzetben nem kételkednek-e, látva, hogy a tőlük karnyújtásnyira levő, a versenyben vezető Norris továbbmegy, az osztrák üzletember érdekes, de annál érthetőbb választ adott.
Igen, de közben természetesen mi Verstappennel versenyzünk, és ő is kiállt az interekért, mi pedig vele szemben akartuk védeni a pozíciónkat.
Ez egy kicsit könnyebbé tette a döntést, miközben amikor az ember vezet, mindig nehezebb jó döntést hozni."
Ha száraz maradt volna a pálya, Wolff szerint Hamiltonnak „nagyon nehéz lett volna" megelőzni Norrist, „mert még DRS-sel is szenvedtünk Ricciardo ellen. Norris elég jól menedzselte az előnyét, úgyhogy szerintem nehéz lett volna, de ki tudja." A McLarent méltató Hamilton is hasonlóan látta. „Csak üldöztem őket, és nem tudom, hogy képes lettem-e volna előzni az eső nélkül. Hálás vagyok a nagyszerű csapatmunkáért."
A verseny első etapjában sokáig úgy tűnt, hogy a hétszeres világbajnoknak nagyon nehéz versenye lehet, de ahogy Ricciardo személyében a kiállása előtt az utolsó autó is eltűnt előle, begyújtotta a rakétákat, és onnan meg sem állt a második helyig. „Kicsit a senki földjén autóztam, de amint tiszta lett előttem a pálya, mindent beleadtam és nagyon jó volt a tempóm. A gumik jól kitartottak, de nem tudtam pontosan, hogy hol leszünk, eléggé elveszett voltam, nem tudtam a bokszból kihajtva, hogy ki ellen csatázok. De leszegtem a fejem. Nagyon nehézzé vált a helyzet, amikor elkezdett esni. Attól féltem, nehogy a falnak menjek. Nagyon hálás vagyok a mai napért, de két lábbal a földön maradok."
Hamilton méltatta Verstappent is, akivel szemben ugyan átvette a vezetést a pontversenyben, de csak hét pontot tudott verni a második helyen végző hollandra. „Utolsóról a második helyre feljönni nagyszerű erőfeszítés. A Red Bullok annyira gyorsak, az év nagy részében ők a leggyorsabbak, remek munkát végeztek.
Két büntetéssel az utolsó helyről a másodikra feljönni óriási kármentés volt. Meglátjuk, hogy mit tehetünk, nehéz lesz legyőzni őket, de mindent bele fogunk adni."
Ami a másik Mercedesben ülő Valtteri Bottast illeti, az utolsó pillanatos motorcsere miatt csak a 16. helyről rajtoló finn pilóta végül ötödik lett, de akárcsak Verstappent, őt is az eső mentette meg. „Én egy körrel korábban akartam kiállni, de szerintem a csapat nem állt készen, úgyhogy még egy kört kellett mennem, de így is az első között jöttem ki. Ez mentette meg a versenyemet, mert nagyon nehéz volt felzárkóznom a mezőnyben, igazán szenvedtem, nem volt könnyű nap."
„Azt hittem, hogy jobban fogok tudni előrejönni, de nagyon alulkormányzottá tette az autómat más autók követése, ezért voltam hátrányban – magyarázta, majd kitért arra is, hogy a mögüle rajtoló Verstapppen már a 6. körben megelőzte őt. – Nem igazán láttam, hogy jön. Nem tudom, meg kell néznem, de sokkal jobb ütemben zárkózott fel a mezőnyben, mint én."