Az Olasz Nagydíj előtt a Williams bejelentette, hogy jövőre a Nicholas Latifi-Alex Albon kettőssel áll rajthoz, azaz George Russell megüresedő helyére a Red Bull idei tartalékját igazolta le. Már a szerződés megkötése előtt is tudni lehetett, hogy Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke igencsak aggódik Albon red bullos kötődése miatt, hiszen a grove-iak szoros partneri kapcsolatban állnak a világbajnok istállóval, és többek között az erőforrást is tőlük vásárolják. A helyzet azonban a jelek szerint megoldódott.
A szerződés bejelentése előtt nem volt világos, hogy Wolff mire utalt, amikor azt mondta, Albon csak abban az esetben igazolhat a Williamshez, ha szakít a Red Bull-lal. Monzában azonban kifejtette, hogy nem a Williams pilótaválasztásába akartak beleszólni (állítása szerint nincs is joguk megtenni ezt), csupán azt akarták, hogy a partnerük biztosítsa a Mercedes szellemi tulajdonának megőrzését.
„Mindig tiszteletben tartottuk, hogy a csapatok saját hatáskörben választanak maguknak pilótát. Én is voltam a Williamsnél, és én sem szerettem volna, hogy bárki beleszóljon a pilótáinkkal kapcsolatos döntésekbe – utalt Wolff a grove-iaknál töltött rövid időszakára. – Ugyanígy nekünk sincs szerződéses jogunk, amit kihasználhattunk volna, mert nem gondolom, hogy helyes beleavatkozni a csapat pilótákkal kapcsolatos döntéseibe.
Ami viszont fontos volt nekünk, hogy ha egy másik motorgyártótól érkező pilóta csatlakozik a csapathoz, akkor legyenek a szerződésében nagyon szigorú és világos záradékok a szellemi tulajdon titokban tartásával kapcsolatban.
Ebben mindig nagy volt a harmónia a Williamsszel, pontosan tudják, hogy mi az álláspontunk és mit fontos megvédenünk."
Wolff világossá tette, hogy ezek a záradékok belekerültek a thai-brit pilóta kontraktusába, aki
tulajdonképpen a következő 12 hónapra Williams-pilóta, ez idő alatt nincs kapcsolata a Red Bull-lal."
A bejelentésről szóló közleményben a Red Bull azonban világossá tette, hogy nyitva hagyta az Albonnal kapcsolatos opciókat a jövőre nézve, a csapatnál 2019-ben és 2020-ban versenyző pilóta így akár vissza is kerülhet hozzájuk, már csak ezért is lesz fontos, hogy ne férjen hozzá a Mercedes féltve őrzött titkaihoz.
A Mercedes csapatfőnöke emellett azt is leszögezte, nincs benne frusztráció Albon leigazolása miatt (a Mercedes saját protezsáltját, a Formula E-ben versenyző Nyck de Vriest akarta a Williams ülésébe), sőt, még örül is neki. „Abszolút támogatom Alex Albont, még ha ez nem is az én dolgom. Megérdemli, hogy a Forma-1-ben legyen, remek srác, és örülök, hogy ő ül majd az autóban. Nem kapott helyet a Red Bullban vagy az Alpha Tauriban, de már a Williamsnél van, és remélhetőleg hosszú ideig ott is marad."
Albon az Olasz Nagydíj helyszínén az F1 riporterének elmondta, hogy
még egy hónapja sem tűnt úgy, hogy a dolgok a jó irányba haladnak. Nagyon gyorsan történt minden.
Az idő nagy részében csak leszegett fejjel dolgoztam, mert azt, hogy az emberek milyen véleménnyel vannak rólad és az ehhez hasonló dolgokat nem tudom befolyásolni. Arra van ráhatásom, amit csinálok. Persze elég nehéz bizonyítani, ha az ember nem ül az autóban. Aztán amint Valtteri és George elkezdett mozgolódni, felpezsdült a versenyzői piac és kínálkozott egy lehetőség."
A Red Bull neveltje nem tagadta, hogy voltak álmatlan éjszakái és korai kelései a bizonytalanság miatt, de a nyári szünetben minden felgyorsult, Christian Horner és Helmut Marko pedig rengeteget segített neki. Azt is elismerte, hogy a Red Bull tartalékjaként nehezen viselte, hogy az idén nem versenyezhet az F1-ben. „Ha valaki már volt az F1-ben, aztán ott van a versenyeken és nem vezet, akkor elég nehéz nyugodtnak maradni. Az idei első verseny felért egy kínzással, de aztán belejöttem, és legalább növelte a vágyat, hogy visszatérjek."