Balszerencsés események sorozata kellett ahhoz, hogy Max Verstappen és Lewis Hamilton idén másodszor is összeütközzön és mindketten feladják az Olasz Nagydíjat. A holland pilóta a pole pozícióból rajtolt, de Daniel Ricciardo megelőzte őt, majd a kerékcseréknél váratlanul visszaesett. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke felidézte, hogy mi történt.
„Nem is kellett volna ilyen helyzetbe kerülnünk, de rosszul sikerült a kerékcsere – kezdte Horner a Sky Sports műsorában. – Úgy tűnik, hogy emberi hiba történt. A jobb első keréknél volt gond, felkerült a kerék és az autó kész volt távozni, de sajnos nem engedtük ki. Emberi mulasztás volt, de a srácok általában fenségesen dolgoznak a bokszutcában, most nem jött össze nekik. Aztán
a Mercedesnél is zűr volt, különben Lewisnak sokkal előrébb kellett volna lennie, de nekik is gondjuk akadt, ezért kötött ki a két pilóta pont egymás mellett.”
A Red Bull szerelői általában hibátlanul és a leggyorsabb tempóban dolgoznak a bokszban, ők tartják a kerékcsere világcsúcsát is, az FIA egy technikai direktíva révén szigorított a kerékcserék lebonyolításán, hivatalosan azért, hogy az autók biztonságosabban hagyhassák el a szerelőállást. Ted Kravitz, a Sky Sports riportere kiderítette, hogy ez zavarta meg az egyik szerelőt.
A technikai direktíva életbe lépése előtt a Red Bull egy szenzort használt, ami automatikusan jelezte, hogy felkerült a kerék a helyére, és rögtön zöld jelzést adott, és amikor mind a négy zöld jelzés megérkezett, akkor a versenyző számára is zöldre váltott a lámpa, ami engedélyezte a kihajtást a számára. Ez semmilyen emberi beavatkozást nem igényelt a kerékkulcsot használó szerelőktől.
Az FIA által kiadott technikai direktíva miatt viszont most minden szerelőnek meg kell nyomnia egy gombot,
ezáltal jeleznie kell, hogy elkészült a feladattal. Ilyenre 5-6 éve már nincs szükség a Forma-1-ben, és „rákérdeztem erre Christian Hornernél, úgy tűnik, hogy a jobb elsőnél dolgozó szerelő az izommemóriájára hagyatkozott és úgy csinálta, ahogy eddig szokta. Elfelejtette megnyomni a gombot.”
A két csapat hibái lavinát indítottak el, mert a pályán az immáron védekező pozícióba kerülő Hamilton és a nagyobb időveszteség miatt hátrányból támadó Verstappen egymás mellett találta magát, de az 1996-os világbajnok Damon Hill felvetésére Horner tagadta, hogy a holland pilótát befolyásolta volna az, hogy az előnye után vesztésre állt Hamiltonhoz képest az Olasz Nagydíjon.