Jelen állás szerint még egy hely kiadó a jövő évi Forma-1-es rajtrácson, noha az Aston Martin sem jelentette még be, hogy 2022-ben is a Lance Stroll-Sebastian Vettel kettőssel folytatja-e. Ez a hely pedig az Alfa Romeo jelenleg Antonio Giovinazzi által elfoglalt üléséjé, az olasz pilótának ugyanis nincs szerződése a következő szezonra, és bár főnöke nem zárja ki, hogy megtartják, azt is elismerte, hogy figyelik a lehetséges utódokat. Eközben a Mercedes támogatottjának esélyei drasztikusan lecsökkentek egy jövő évi F1-es ülésre.
Frédéric Vasseur csapatfőnök az Autosportnak nyilatkozva beszélt a 2019 óta a csapatnál levő Giovinazzi esetleges maradásáról, valamint név nélkül a potenciális utódokról is. „Szeptember végére jó képet kapunk a junior sorozatokról. Antonio a családunk tagja, tett néhány jó lépést előre. Szerintem nem kell sietnünk a döntéssel, ha a teljes képet nézzük. Arra akarok koncentrálni, amit csinálunk, időt adni nekik, hogy megmutassák, mit tudnak, mindannyiuknak. Valószínűleg október elejére fogunk döntést hozni."
Vasseur abba nem ment bele, hogy kiknek hagynak időt, de egybehangzó sajtóértesülések szerint az F2-es mezőnyből többen is szóba jöhetnek.
Ott van a Ferrarival meglévő kapcsolat miatt kézenfekvőnek tűnő, a vörösök akadémiáját erősítő Marcus Armstrong vagy Robert Shwartzman, ám
egyre erősödnek azok a pletykák, amelyek szerint az egyaránt a Renault akadémiájához tartozó Forma-2-es éllovas Oscar Piastri, vagy a második helyezett Csou Kuan-jü a két legerősebb jelölt.
Eközben Vasseur a Sauber saját támogatottját, a 18 éves, a Hungaroringen az idén F1-es autót tesztelő Théo Pourchaire-t is szívesen látná, ám a hírek szerint egy jövő évi üléshez még túl fiatalnak tartja.
Az mindenesetre a korábban a csapatfőnök által pedzegetettel ellentétben már nem tűnik gondnak, hogy újoncot igazoljanak, hiszen megszerezték a távozó Kimi Räikkönen helyére a lassan 11 szezonnyi tapasztalattal bíró Valtteri Bottast. „Az, hogy megszereztük és szerződtettük Valtterit, óriási lehetőség nekünk. Ezek után nem számít, hogy a csapattársa újonc vagy egy tapasztalt fickó, mivel profitálni fogunk Valtteri sebességéből és tapasztalatából" – mondta Vasseur.
Jogos a kérdés, hogy mi a helyzet a Toto Wolff által a Williamsnek felajánlott, ám Alex Albonnal szemben végül alulmaradó Nyck de Vries-szel. Nos, nagyon úgy tűnik, hogy a holland versenyzőnek marad a Formula E, a mercedeses kötődése miatt Vasseur szerint a szerződtetése ugyanis szinte lehetetlen. „Néhányuknak nehezebbnek tűnik a helyzete a motorszállítókkal fennálló kapcsolatuk miatt. Szerződésünk van a Ferrarival, ezek e megállapodások pedig nehézkesnek, vagy lehetetlennek tűnnek."
De Vries szerződtetése bonyolultnak tűnik nekem, mert erősen kötődik a Mercedeshez
– nyilatkozta Vasseur már a Racefans-nek. – Sokkal könnyebb olyasvalakivel, aki a Ferrarival áll szerződésben, mint olyasvalakivel, aki a Mercedesszel."
Végül persze az is lehet, hogy Giovinazzi marad. Főnöke szerint vele kapcsolatban még minden nyitott. „A megállapodásunk része volt a múltban és a Ferrarival folytatott párbeszéd részét fogja képezni. Nagyon erős a kapcsolatunk és nyílt párbeszédet folytatunk, soha nem lesz probléma dűlőre jutni Antonióval és a Ferrarival” – mondta, majd egy finom üzenetet küldött az olasznak.
Antonióval kapcsolatban várjuk meg a következő két-három versenyt. Talán maga mögött hagyta a múltat, ez a helyzet pedig jó ébresztő is lehet a számára.
Tiszta képet akarok, mielőtt a részvényesekkel meghozzuk a döntést."
Noha a szezon végén befejezi a Forma-1-es pályafutását és 42 évesen végleg szögre akasztja az F1-es sisakot, Kimi Räikkönent szívesen megtartaná az Alfa Romeo valamilyen tanácsadói szerepkörben. Vasseur szerint ugyanakkor hiba lenne már most siettetni a Jégembert, hogy döntsön a 2022-es terveivel kapcsolatban. „Szerintem már láttam is, hogy kapott ajánlatokat más sorozatokból vagy valami ilyesmi, úgyhogy először szerintem sokkal jobb hagyni a dolgokat lenyugodni. Utána lesz időnk megvitatni, hogy mihez kezdhetünk a jövőben.
Több mint lelkes lennék, ha valamilyen módon Kimi velünk maradna, de szerintem időre van szüksége. Hiba lenne ma választania valamit és azt mondani, »rendben, ezt meg ezt fogom csinálni.«
Le kell nyugodnia, hogy lássa, mit jelent a döntése, és utána lesz idő a jövővel foglalkozni."
Vasseur és az Alfa Romeo számára nyilvánvalóan Räikkönen még mindig hatalmas marketingértéke a csábító, de azért a tapasztalatával is sokat segíthet. „Óriási tapasztalatot hozott a csapathoz. Az elmúlt húsz évben győztes csapatban versenyzett és bajnoki címekért harcolt. Ez óriási támogatást adott a csapat fejlesztésének. Nem a mindennapi eredményekről beszélek, hanem a középtávú fejlődésről.
Tökéletesen tudja, hogy mi javítja a teljesítményt. Emellett a csapat imázsa szempontjából is hatalmas lökést adott.
Imádtam volna, ha jobb eredményeket érünk el, de ez a versenyzés célja, az ember mindig többet akar. De ez van, mindenesetre lenyűgöző volt Kimi támogatása" – méltatta főnöke a koronavírus-fertőzése miatt az Olasz Nagydíjat is kihagyni kényszerülő 2007-es világbajnokot a főnöke.