German driver Michael Schumacher (first row) presents the new Benetton-Renault B 195 on January 30, 1995 in Tréviso. From left, British driver Johnny Herbert and Dutch driver Jos Verstappen, Benetton CEO Luciano Benetton, his son Alessandro, manager of Benetton-Renault team Flavio Briatore and Renault-Sports director Patrick Faure. (Photo by Jean-Loup GAUTREAU / AFP)
Vágólapra másolva!
Michael Schumacher korábbi csapattársa, Johnny Herbert felidézte, hogy milyen F1-es autókat vezethetett, a német pilóta által is használt Benettonokat kiemelkedőnek érezte, de úgy vélte, Schumacher jobb technikát kapott.
Örök dilemma a Forma-1-ben, hogy a csapattársak valójában egyforma autókat kapnak-e vagy az istállóknál előfordulhat-e, hogy a kiváltságos kedvezményezettet valójában versenyképesebb technikai lehetőségek veszik körül. A korábban a Tyrrell, a Lotus, a Ligier, a Benetton, a Sauber, a Stewart és a Jaguar színeiben is versenyző Johnny Herbert szerint erre volt példa a pályafutásában.
Herbert a Racefans.com-nak idézte fel, hogy milyen autókkal próbálhatta ki magát az F1-ben, és természetesen nem hagyhatta ki az 1994-1995-ös szezont sem, amikor Michael Schumacher oldalán a Benetton színeiben szerepelt. A csapatfőnök, Flavio Briatore azután igazolta le őt, hogy a Team Lotus összeomlott, de az első benettonos tesztjéről csak a pályán értesült.
„Flavio nekem nem is szólt – utalt arra, hogy Herbert aznap elvileg Briatore másik csapatánál, a Ligiernél tesztelt volna. – Ez volt az első napom a Benettonnál, és hűha, hatalmas ugrás volt ahhoz képest, amiket korábban vezettem. A leszorítóerő terén is, de közben az alacsony tempós tapadása, a mozgékonysága és a Cosworth motor teljesítménye miatt is.”
Herbert szerint az autó teljesen életre kelt, és „teljesen más sztratoszférát” képviselt a többi F1-es versenyautóhoz képest. Kérdésre válaszolva megjegyezte, az ő autójában nem volt olyan gomb, ami rossznyelvek szerint Schumacher esetében a tiltott kipörgésgátlót aktiválta volna. „Az én kormányomon ilyen nem szerepelt.”
A brit pilóta akkoriban egymás után három versenyt teljesített három különböző motorral, a Mugen, a Renault és a Ford közül az utóbbival szeretett a legjobban vezetni, még akkor is, ha a paraméterei alapján a franciák terméke jobbnak tűnt.
„A Ford lenyűgöző volt. A Renault is nagyon-nagyon jó, talán egyenletesebb, kellemesebb, és a Mugennél kicsit nagyobb volt a teljesítménye, nyomatéka is, de a Cosworth egyszerűen életre kelt. Az ember amint rálepett a pedálra, ez úgy volt vele, hogy ’ez az baby, élek!’” – idézte fel az expilóta, aki 1995-ben megnyerte a Brit és az Olasz Nagydíjat, valamint 1999-ben az Európa Nagydíjat a Stewarttal.
Herbert szerint az 1995-ös, Schumacherrel egyéni és konstruktőri világbajnoki címet nyerő Benetton B195-ös „a legkiforrottabb autó volt, amit valaha vezettem, csodálatos első tapadással”, de így is maradt benne keserű szájíz. „Nem éreztem, hogy teljesen egyformák voltak. Akadtak alkalmak, amikor megtörténtek bizonyos dolgok az autómmal, a másikkal meg sohasem.”