Charles Leclerc autójában az Orosz Nagydíj első szabadedzésén debütált a Ferrari új hibrid rendszere, amelyet a maranellói istálló már kimondottan a 2022-es szezonra történő felkészülés jegyében vetett be, a monacói pilóta azonban úgy véli, hogy a McLaren elleni idei csatában is jól jöhet nekik. Nagy előrelépést ugyanakkor nem várnak tőle.
Az FIA az első szabadedzés során kiadta a hivatalos dokumentumokat arról, hogy Leclerc autójában gyakorlatilag mindent cseréltek, a monacói új belső égésű motort, új turbófeltöltőt, új MGU-H-t, új MGU-K-t, új akkumulátort, új vezérlőelektronikát és új kipufogórendszert is kapott erre a hétvégére, és mivel utóbbit kivéve ezzel mindegyik elemből átlépte az egy szezonra engedélyezett mennyiséget, a rajtrács végéről kezdheti csak meg a vasárnapi versenyt.
Nem új azonban minden a Ferrari erőforrásában, csak a hibrid-rendszer, amelyet már a 2022-es szezonban használt motorhoz tesztelnek, becslések szerint pedig kevesebb mint 10 lóerőnyi pluszteljesítményt jelent. „Nyilván akármikor érkezik valami, ami egy kicsit jobb, azt megpróbáljuk pályára vinni.
Arra számítunk, hogy egy kis előrelépést jelent majd, de nem várunk semmilyen nagy-nagy változást. Inkább olyasmit, ami a jó irányba terel minket"
– nyilatkozta ezzel kapcsolatban Leclerc.
Noha az újítás hosszú távra szól, természetesen az idén is profitálna belőle az istálló, amely Monzában 13,5 pontos hátrányba került a McLarennel szemben a konstruktőri pontversenyben. „Továbbra is úgy érezzük, hogy előrelépés lesz, de hogy mekkora, azt majd meglátjuk.
Szerintem egy ilyen szezonban, bármi is legyen az, elhozzuk, mert nagyon-nagyon kicsik a különbségek a McLarenhez képest.
Bármit is rakhatunk az autóra ahhoz, hogy legyőzzük őket a konstruktőri bajnokságban, meg fogjuk próbálni" – mondta Leclerc.
A monacói pilóta szerint „nem túl rossz dolog egy ilyen hétvégén motort cserélni", és bár nem kalkuláltak vele, szerinte az eső is kedvezhet nekik. „Mindannyian egyetértettünk abban, hogy a lehető leghamarabb meg kell lépni a cserét. Nem én hoztam meg a döntést, de teljesen egyetértek vele. Az ilyen helyzetekben ez elég nyilvánvaló.
Persze ha Monacóban lennénk, akkor talán nem vállaltuk volna be, de itt, Szocsiban volt értelme"
– utalt arra, hogy az orosz pályán lehet előzni, így az utolsó helyről könnyebben zárkózhat fel a pontszerzők közé, mint egy ilyen szempontból kedvezőtlenebb helyszínen.