Még sűrűbb lett a Ferrari F1-es pilótáinak egyébként is mozgalmas menetrendje, mivel a múlt vasárnapi Belga Nagydíj és a sajtónappal már csütörtökön megkezdődő Holland Nagydíj között Olaszországba utaztak, ahol a fioranói tesztpályán az idei SF21-est vezették, összesen 100 km erejéig.
Hivatalosan filmforgatást bonyolítottak, de az év jelenlegi szakaszában lehetséges, hogy az őszre szánt, ténylegesen 2021-es alkatrészeket tartalmazó erőforrást járatták. A Ferrarinál hagyományosan mindent beleadnak, hogy Monzában versenyképesek lehessenek, de Laurent Mekies, a Scuderia sportigazgatója elárulta, az új fejlesztésű motor nem lesz kész a jövő hétvégére.
Monzára nem fog összeállni
– idézte Mekiest a Racingnews365.com. – A pontos időzítést még nem határoztuk meg. A naptár is megváltozott, úgyhogy meg kell néznünk, hogy mi a legjobb, amit tehetünk, de Monzában nem lesz ott, hanem csak a szezon későbbi szakaszán” – nyilatkozta a francia szakember, aki a Spában bejelentett, módosított versenynaptárra utalt.
A továbbfejlesztett motor mindenképpen hasznos lett volna a Ferrarinak, hiszen Monza híresen nagy igényeket támaszt az erőforrások teljesítményével kapcsolatban, és a Scuderia e téren továbbra is lemaradásban van az ellenfelekhez, elsősorban a Mercedeshez és a Hondához képest. A késés előnye viszont az, hogy így nem a hazai közönség előtt kell letölteniük a motorcsere miatti rajtbüntetést.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke ismét elmondta, elsősorban a következő szezonra készülnek, az idei fejlesztéseik is azt a célt szolgálják, hogy a Ferrari versenyképes lehessen a Forma-1 következő szezonja során kezdődő új korszakában.
„Nekünk a 2022-es kitekintés is fontos, mert minden újítás hasznos tapasztalat lesz a következő évre – mondta a svájci szakember. – A szezon végéig bevetjük [az új motort], nem sietjük el. Nem a következő két-három verseny során, de az biztos, hogy a hibrid hajtás terén jelentős előrelépés lesz, és új, jövőbeli technológiára alapul.”