Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas a Holland Nagydíj végén a csapat egyértelmű utasítása ellenére ideiglenesen elvette Lewis Hamiltontól a verseny leggyorsabb körét. Toto Wolff pimasznak, de érthetőnek titulálta az akciót, és ő, valamint a Mercedes pilótái is igyekeztek tompítani az eset jelentőségén.

Furcsa jelenetek játszódtak le a Holland Nagydíj végén: Valtteri Bottas a 67. körben kiállt kereket cserélni, amiről első ránézésre azt lehetett hinni, hogy a leggyorsabb kör megszerzésének érdekében teszi. Ekkor azonban ez csapattársa, Lewis Hamilton neve mellett állt, és a finn pilótát kérték is, hogy ne vegye el az azzal járó pluszpontot tőle. A 32 éves versenyző ennek ellenére lila kört futott, de mivel aztán a hétszeres világbajnok is kiállt, majd az utolsó körben megszerezte az extra egységet, az esetnek nem lett jelentősége.

Forma-1, Carlos Sainz, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Mick Schumacher, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Sebastian Vettel, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Lewis Hamilton, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Charles Leclerc, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, szurkolók, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Holland Nagydíj, rajt
Forma-1, rajt, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Holland Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Lance Stroll, Aston Martin, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Mick Schumacher, Haas, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Holland Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Fernando Alonso, Alpine, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Fernando Alonso, Alpine, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Sergio Pérez, Red Bull, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Esteban Ocon, Alpine, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Robert Kubica, Alfa Romeo, Nyikita Mazepin, Haas, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Nyikita Mazepin, Haas, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Cunoda Juki, Alpha Tauri, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Carlos Sainz, Ferrari, Fernando Alonso, Alpine, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Daniel Ricciardo, McLaren, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Sebastian Vettel, Aston Martin, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Holland Nagydíj, Lewis Hamilton
Forma-1, Max Verstappen, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Max Verstappen, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Lewis Hamilton, Max Verstappen, Valtteri Bottas, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, Max Verstappen, Holland Nagydíj 2021, futam
Forma-1, szurkolók, Holland Nagydíj 2021, futam

Toto Wolff elárulta, pilótája azért valamilyen szinten eleget tett az utasításnak, még ha az nem is látszott azonnal. A Mercedes csapatfőnöke nem feltétlenül tartja helyesnek Bottas tettét, de az ő helyzetébe is bele tudja képzelni magát. Hozzátette, Hamiltonnal szemben nem lett volna korrekt, ha nem ő szerzi meg azt a pontot, de végül jól jöttek ki a szituációból.

– idézi az Autosport. – Az [idén] mindig Valtteri a szenvedő fél, mert annyira szoros ez a bajnokság. Az utolsó szektorban jelentős mértékben elvette a gázt és egyértelmű volt, hogy Lewis meg fogja csinálni a leggyorsabb kört, és ezt Valtteri tudta. Végső soron Lewis, aki harcban áll az egyéni világbajnoki címért, megszerezte a pontot, és ez remek. Elveszíthetett volna egy pontot, ami nem lett volna igazságos, mivel addig övé volt a leggyorsabb kör. Azonban azt is meg kell érteni, hogy Valtteriben van valamennyi frusztráció. Fogunk róla beszélni, de a lehető legbékésebb és legprofibb módon.”

Ami Hamiltont illeti, a csapat először nem is értesítette arról, hogy Bottast kihívták. A hétszeres világbajnok továbbra is szoros csatát vív Max Verstappennel, éppen ezért meglepő az a kijelentése, hogy nincs jelentősége annak, hogy melyikük kaparintotta meg a pluszpontot.

– szögezte le. – Végső soron nekünk kellett elérnünk a leggyorsabb kört, hogy csapatként a lehető legtöbb pontot [gyűjtsük]. Szóval nem jelent nagy különbséget, hogy ez Valtterinek vagy nekem sikerül. Én azzal sem voltam tisztában, hogy kiállt, egyáltalán nem tudtam erről. A saját döntésem volt, hogy cserélek, mert szükségem volt arra az extra pontra, úgyhogy ezt meg is tettem.”

Bottas elmondásából kiderült, hogy a finn pilótának elővigyázatosságból cserélték ki a kerekeit, bár szerinte erre nem lett volna szükség. A kilencszeres futamgyőztes megerősítette főnöke szavait, miszerint a pálya harmadik szakaszán valóban lelassított.

Hamilton azt sem bánta volna, ha csapattársa szerzi meg az extra pontot Forrás: AFP/Kenzo Tribouillard

„Őszintén szólva elég nagy volt a különbség a mögöttem lévőhöz képest, úgyhogy biztonsági okokból jó volt kiállni – kezdte. – Szerintem sokkal gyorsabban eljutottam volna a végéig kiállás nélkül, de végül mindegy volt. Először azt hittem, hogy a leggyorsabb kör miatt váltunk, de aztán Lewisnak is megvolt az előnye, úgyhogy ő is kiállt. A [kivezető utáni] első körömnek az első és második szektorában teljes gázzal mentem, utána megkértek, hogy a kör végén lassítsak le. Ekkor tényleg csak játszadoztam.”

Mindezt egyébként a számok is alátámasztják: Bottas utolsó szektora 1,05 másodperccel volt lassabb annál, amit Hamilton a verseny utolsó körében futott. A finn pilóta pontosan tudta, hogy hiába autózott lila kört, csapattársa képes lesz megjavítani azt.

– magyarázta. – Csapatként megpróbáljuk megszerezni a maximális pontmennyiséget, ez így működik. Tudtam, hogy Lewis szintén ki fog állni, ez az információ megvolt. Tisztában voltam vele, hogy ha az utolsó szektorban megfelelően elemelem, akkor meg fogja futni [a leggyorsabb kört], szóval nincsen dráma.”

Hamiltonnak egyébként vélhetően akkor sem kellett volna aggódnia, ha Bottas nem lassít, legalábbis a szektoridők alapján. A brit versenyzőnek ugyanis már a pálya középső szakasza után 402 ezred volt az előnye az akkori leggyorsabb körhöz képest, amit aligha bukott volna el.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!