Noha korábban is voltak szép teljesítményei, összességében pedig a néhány balesettől eltekintve nem lehet rá panasz, hiszen folyamatosan veri a csapattársát, Mick Schumacher a Török Nagydíjon villantott először igazán nagyot a gyengécske Haasszal. A hétszeres világbajnok fia a nehéz körülmények között, felszáradó, már slick gumikra alkalmas pályán úgy jutott be az időmérő edzés második szakaszába, hogy csapattársa, a két Alfa Romeo és az egyik Williams mellett Sebastian Vettelt és Daniel Ricciardót is megelőzte. Nem csoda, hogy mindez a Williams csapatfőnökének figyelmét is felkeltette.
Schumacher a csapattársának közel 3 másodpercet adott az ominózus kvalifikáción, de Vettelt is több mint 2 tizeddel előzte meg. Mindezt úgy, hogy Komacu Ajao vezető versenymérnök elmondása szerint az első kanyarban 4 tizedmásodpercet hagyott benne a korábbi legjobb idejéhez képest, mert egy kissé túlságosan óvatos volt.
Enélkül akár a nyolcadik helyen is végezhetett volna.
Ez a teljesítmény bokszutca szerte sokak elismerését elnyerte, köztük Jost Capitóét, a Williams csapatfőnökéét is. Az egykor szebb napokat is látott, a mezőny végéről az utóbbi két évben ugyanakkor elmozduló és egyre jobb teljesítményre képes grove-i istálló jövőre az Alex Albon-Nicholas Latifi kettőssel versenyez, mint ahogyan a Haasnál is marad a Schumacher-Mazepin páros, de a német szakember célzásából nem nehéz kiolvasni, hogy egy napon szívesen tudná a csapatában Schumachert.
„Meg kell mondom, Mick kitűnő munkát végez – nyilatkozta Capito a német RTL-nek. – Ez még csak az első éve a Forma-1-ben, de ahogyan a különböző dolgokat és a csapatot kezeli, és ahogy maga mögé állította őket, az teljességgel nagyszerű. Ő egy olyan pilóta, akin az embernek rajta kell tartania a szemét. Kedves srác és igazán megérdemli, hogy győztes autója legyen.
Bízom benne, hogy ez meg fog történni, és ha ez az autó egy Williams lenne, az annál jobb."
Persze a Williams még messze van attól, hogy futamokat nyerjen, de a jövőre érkező új szabályok, és a hatását csak évek múltán éreztető költségplafon idei megjelenése akár esélyt is kínálhat a futamot legutóbb 2012-ben nyerő, de az élmezőnyhöz utoljára a 2004-es szezonban tartozó Williamsnek az újjászületésre.
Nem ez lenne egyébként az első alkalom, hogy egy Schumacher Williams-t vezetne, hiszen Mick nagybátyja, Ralf 1999 és 2004 között a grove-i istálló színeiben versenyzett és nyert hat versenyt.
Hogy miért lehet a jövőben vonzó az értelemszerűen a Ferrari számára nevelgetett Schumacher más csapatoknak, abba Komacu Ajao szavai engednek betekintést. „Mick igazán keményen dolgozik. Akár jó hétvégéje van, akár rossz, nagyon önkritikus, de a megfelelő módon.
Mindig keresi azokat a területeket, amelyeken fejlődhet. Amikor azt mondja, hogy »oké, ezt rosszul csináltam, ebben fejlődnöm kell«, az nem lehangolja, hanem extra motivációt ad neki.
Mindig vizsgálja magát és más olyan dolgokat is, amikre befolyása lehet. A mérnökökkel is nagyon keményen dolgozik, és a mérnököket is motiválja Mick hozzáállása. Úgyhogy ez mindkét irányba működik."
Komacu elmondta, Mick Schumacher sokat fejlődött a szezon kezdete óta, de nem volt egyetlen olyan hétvége sem, amelyen nagy ugrást ért volna el, helyette folyamatosan lépdelt előre. Ebbe a folyamatba pedig becsúsztak sokba kerülő hibák, mint például a monacói vagy a hungaroringi harmadik szabadedzésen bemutatott autótörés, de a Haasnál ezeket is nyíltan kezelik, és mindent megbeszélnek.
„Folyamatosan tanul, fejlődik és szívja magába az információkat. Voltak olyan hétvégék, amelyeken összetörte az autót szabadedzésen, ennek pedig hatása volt az időmérőjére és a többi.
Olykor ilyenkor egyből leülünk, néha egy héttel később beszélünk, vagy a következő versenyen, de soha nem hagyjuk kimondatlanul a dolgokat, és soha nincs olyan, hogy nem vizsgáljuk meg azokat.
Amellett, hogy szorosan együtt dolgozik a mérnökökkel, én is szorosan együtt dolgozom vele azzal kapcsolatban, hogy miként közelítse meg a hétvégéket, mit csináltunk rosszul, és milyen volt a hozzáállása bizonyos dolgokhoz, legyenek azok jók vagy rosszak" – magyarázta Komacu.