Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója több fontos részletet is elárult a jövő évi szezonnal kapcsolatban. Az olasz szakembertől megtudhattuk, hogy a 2022-es idény – bár minden korábbinál több versenyből áll majd – időtartamra mégis rövidebb lesz az idei szezonnál, az idén kipróbált sprintfutamból viszont több lesz benne.
Domenicali a Sky Sports News-nak nyilatkozva nem akart részletekbe menni a jövő évi versenynaptárral kapcsolatban, mondván október 15-e előtt nem hozzák nyilvánosságra a pontos menetrendet, de elmondta, hogy rekordot jelentp 23 futamra számít (eredetileg már az idén is ennyi lett volna), és „természetesen nagyon is tiszteletben fogjuk tartani a különböző kormányok Covid-szabályozásait, de a célunk, hogy az F1 a remény jelét mutathatja és visszatérhet a normalitáshoz."
Az F1 vezetője „jó ritmusú" versenynaptárt szeretne, amelynél logisztikai megfontolásokat is figyelembe kell venni. A 2022-es idény – akárcsak az idei – vélhetően Bahreinben indul majd és Abu-Dzabiban ér véget,
az idei, december 12-ére kitűzött szezonzáró azonban a decemberben zajló katari labdarúgó-világbajnokság miatt jóval előbbre, november közepére kerül.
Időtartamában ilyen rövid szezonra 2010 óta nem volt példa, ám akkor 23 helyett csak 19 versenyt rendeztek, az utolsó, Abu-dzabi Nagydíjat november 14-én.
„Azt elmondhatom anélkül, hogy túl sokat elárulnék, hogy a következő szezon március közepétől november közepéig fog tartani" – jelentette ki Domenciali, aki arról is beszélt, hogy az idén Silverstone-ban debütáló sprintfutam jövőre még nagyobb számban jelen lesz.
Míg 2021-ben csak Silverstone-ban, Monzában, és várhatóan Interlagosban rendeznek sprintversenyt a szombati időmérő helyett, addig
jövőre már 7-8 helyszínen a rendhagyó menetrendet követhetik.
„Az év elején azt mondtuk, hogy az idén három próba lesz, hogy biztosítsuk, jók a terveink a jövőre nézve. A vélemények döntő többsége pedig nagyon pozitív volt. A promóterek nagyon örülnek, mert van valami új és fontos esemény pénteken, szombaton és vasárnap egyaránt" – utalta arra Domenciali, hogy a hagyományos időmérő péntekre helyezésével minden nap van valamilyen tétre menő esemény a pályán.
„Nagyszerű tervünk van a következő évre, amelyben azokat a pontokat is fontolóra vesszük, amelyeket azok emeltek ki, akik nem rajonganak ezért a formátumért – utalt a különböző kritikákra. – Összességében azonban elképesztően nagy siker volt.
Nem fogjuk mindenhol alkalmazni, meg akarjuk tartani a versenyek többé-kevésbé egyharmadára, és össze akarjuk kötni azzal, hogy bizonyos módon másképp jutalmazzuk ezeket a futamokat."
Domenicali elmondta, hogy „sok mindent kell végiggondolni", hiszen különböző javaslatok merültek fel a sprintversenyekkel kapcsolatban a fordított rajtrács ötletétől kezdve a rövidített futamok külön eseményként kezeléséig. „Minden részvényest be fogunk vonni a párbeszédbe, ahogy a közvetítőtársaságokat, versenyzőket, csapatokat, promótereket és szurkolókat is. Nem fogjuk elfelejteni, hogy a mi szerepük meghozni a helyes döntést és mindenkinek az álláspontját figyelembe venni."