Az F1-es közvéleményben már órákkal az Orosz Nagydíj rajtja előtt hatalmas port kavart, hogy a Mercedes több elemet kicserélt Valtteri Bottas erőforrásában, többek között belső égésű motorból is újat szereltek be. A finn pilótát ennek következtében hátrasorolták, és sokan azt gondolták, hogy a címvédő istálló pusztán feláldozta őt, hogy feltartsa Lewis Hamilton bajnoki riválisát.
A brackley-iek tagadták a feltételezést: a hivatalos kommunikáció szerint Bottas monzai erőforrásában a szocsi hétvége pénteki napján hibát fedeztek fel, és kockázatosnak találták, hogy vasárnap azzal rajtoljon el.
Toto Wolff azonban elárulta, a döntés hátterében valójában több tényező állt.
„Szerintem nemcsak azért hajtottuk végre elővigyázatosságból a motorcserét, mert úgy éreztük, hogy fel kell halmoznunk [belőlük], hanem azért is, mert meg akarjuk érteni az erőforrás működését a teljesítményt illetően – idézi az F1 hivatalos honlapja a Mercedes csapatfőnökét. – Ezzel kapcsolatban van néhány kérdőjel.”
Hogy pontosan milyen területen van bizonytalanság, arra Wolff nem akart felelni, mint ahogyan arra is kitérő választ adott, hogy a továbbiakban várható-e, hogy valamelyik autóba új erőforrást szerelnek be. Ez elsősorban Hamilton esetében izgalmas kérdés, hiszen Verstappennek jó eséllyel már nem lesznek hasonló gondjai, így a hétszeres világbajnok egy motorcsere esetén lépéshátrányba kerülne riválisával szemben.
„Egyszerre csak egy versenyhétvégével foglalkozunk – szögezte le Wolff. – Felmérjük a motorok teljesítményét, majd utána döntéseket hozunk. Jelenleg újraértékeljük az erőforrások teljesítményét, mivel felmerült pár kérdés,
emiatt pedig nem döntöttük el, hogy mely motorok kerüljenek vissza a választékba.”
A 49 éves üzletember arra is rámutatott, hogy az esetleges hibák orvoslása nem csupán az idei világbajnokság kimenetele miatt fontos, 2022-től ugyanis betiltják a motorfejlesztést, a tiltás pedig az újgenerációs erőforrások bemutatkozásáig érvényben lesz. Erre pedig minden valószínűség szerint 2026-ig várni kell.
„Azért tartunk több vasat is a tűzben, mert az embernek meg kell találnia az egyensúlyt, és az összes problémát ki kell küszöbölnie az erőforrással kapcsolatban, nemcsak erre az idényre, hanem a következő évben használt motor esetében is – magyarázta Wolff. – Szóval most egyértelműen abban a fázisban vagyunk, hogy felmérjük, hogyan folytassuk a szezont az erőforrások terén.”