Noha a harmadik szabadedzést esős körülmények között rendezték meg, a Török Nagydíj időmérője és a vasárnapi verseny alighanem javarészt száraz körülmények között fog zajlani, ami megint előtérbe helyezi a gumiválasztást. Isztambulba a Pirelli a C4-es, C3-as és C2-es keverékeket vitte el, ami eggyel lágyabb kiosztás a tavalyinál, Mario Isola, a gyártó sportigazgatója szerint azonban alighanem túlságosan agresszív erre a hétvégre.
A tavalyi Török Nagydíjon nagy fejtörést okozott a versenyzőknek az újraaszfaltozott pálya, amely úgy csúszott, mintha a pilóták korcsolyáztak volna. A Pirelli – noha az idei futamra javulást várt ezen a téren – ennek tudatában lágyított a tavalyi gumikiosztáson, csakhogy egy dologgal nem számolt: az isztambuli szervezők magasnyomású vízsugárral kezelik majd a felszínt, ami így a vártnál is tapadósabb lett, jobban koptatva ezzel az abroncsokat.
Úgy gondolom, hogy a lágy gumi egy eléggé agresszív választás. Amikor kiválasztottuk a keverékeket erre a versenyre, nem tudtuk, hogy kezelni fogják a pálya felületét, ezért a tavalyi adatok alapján az eggyel lágyabb kiosztás mellett döntöttünk
– ismerte be Isola. – A lágy igen agresszív választás, és szerintem egyes csapatok csak azért használták azt pénteken, hogy megszabaduljanak tőlük, és a közepes és a kemény keverékre koncentráljanak a futamra, ha egy kiállásos stratégiát terveznek."
Jogosan merül fel a kérdés, hogy a Pirrelli miért nem tudott előre a változtatásról. Az igazság az, hogy tudott, csak túl későn.
„Az FIA általában értesít minket, ha változás történik az aszfalttal, vagy a pályát újraaszfaltozzák, vagy bármilyen kezelést hajtanak végre rajta.
Ebben az esetben ez valószínűleg egy késői döntés volt a promótertől, legalábbis ezt gyanítom. Amikor eldöntötték, hogy ezt teszik, az FIA szólt nekünk, úgyhogy volt erről információnk, de már túl későn, mivel már legyártottuk a gumikat"
– magyarázta a szakember, hozzátéve, hogy „ez nem egy könnyű időszak a gyártás és a logisztika terén sem."
Mindez azonban megkavarhatja kicsit a szokott menetrendet, a lágy ugyanis egyáltalán nem tűnik jó versenyguminak, a közepes pedig olyannyira jól tapad, hogy
Isola szerint a Red Bull és a Mercedes mellett több csapat is megpróbálhat majd azzal bejutni a Q3-ba, hogy ne kelljen a lágyakon rajtolnia.
„Szerintem két-három autónál több fogja majd megpróbálni, hogy a közepes keveréken jusson be a Q3-ba, mert eléggé kicsi a különbség a lágy és a közepes között. Nem egy másodperc, amikor már elég nagy a kockázata ennek. Ilyen kis differencia esetében valószínűleg több pilóta is megkísérli a közepeseken való továbbjutást."