ISTANBUL, TURKEY - OCTOBER 09: Lewis Hamilton of Mercedes competes during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Turkey at Intercity Istanbul Park on October 09, 2021 in Istanbul, Turkey. The Formula One Grand Prix of Turkey will take place on October 10, 2021 at Intercity Istanbul Park. Onur Coban / Anadolu Agency (Photo by ONUR COBAN / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Vágólapra másolva!
Lehet, hogy már nem sokáig lesz egyértelmű tempófölényben a Mercedes, a Red Bull ugyanis kitalált valamit azok után, hogy a legutóbbi versenyen egyértelmű hátrányban voltak a riválissal szemben.
A Török Nagydíj után az volt az általános vélekedés az F1-es paddockban, hogy a szezon utolsó hat futama előtt a Mercedes egyértelműen emelte a tétet, és a Red Bull fölé nőtt nyers tempóban, amivel jelentősen javította a nemrég még nem olyan jónak tűnő esélyeit mindkét világbajnok címre. Az isztambuli verseny óta eltelt két hétben ugyanakkor a bikások sem csak a csodára vártak, Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint pedig lehet, hogy megtalálták a megoldást a lemaradásuk ledolgozására.
„Igen, természetesen előreléptek. De nem igazán tehetünk ez ellen, ezért magunkra kell koncentrálnunk – jelentette ki Max Verstappen az USA Nagydíj előtt, miután arról kérdezték, aggódik-e a Mercedes formajavulása miatt. A holland pilóta leszögezte, hogy nem aggódik, és elmondta, hogy „van néhány dolog, amit csinálhatnánk jobban, sokat tanultunk Törökországban, próbálunk többet kihozni a csomagunkból és találni még egy kis teljesítményt."
Marko állítása szerint pedig már meg is találták ezt.
Sok intenzív megbeszélésünk volt a Török Nagydíj óta. Elméletileg találtunk egy ellenszert, de várjuk ki, hogy miként működik az edzéseken"
– nyilatkozta a Kronen Zeitungnak.
Valtteri Bottas eközben pedig megerősítette azt, amit korábban Toto Wolff csapatfőnök is elmondott, azaz hogy mostanra sikerült jobban megérteniük a Mercedes W11-es beállításait, és ennek köszönhetően gyorsultak. „Ha megnézem a szezon elejéhez képest, most bizonyára sokkal jobban kezelhető az autó. A legnagyobb gondunk az idei autóval a hátsó rész instabilitása volt, és összességében nem tapadt úgy, mint a tavalyi. Az utóbbi időben viszont képesek voltunk jobb egyensúlyt találni. A fő érzés az, hogy stabilabb és vezethetőbb lett."
„A szezon elején és közepén voltak fejlesztéseink, de az utóbbi időben már nem, így [az előrelépés] tisztán a beállításokon történő munkából ered. Nem érzem úgy, hogy nagyokat léptünk volna előre. Nyilván már korán leállítottuk az autó fejlesztését, az utóbbi versenyeken pedig nagyjából megegyező volt a kocsi. Szerintem nagyon pályafüggő ez, mi pedig folyamatosan tanulunk újat a csomagunkról. Továbbra is apró dolgokról van szó, nem arról, hogy mérföldekkel vagyunk bárki előtt. Továbbra is sok múlik a pályán, ezt észben kell tartanunk" – figyelmeztetett a finn pilóta.