Hat futammal a szezon vége előtt mindkét fronton nagyon szoros a világbajnoki csata a Mercedes és a Red Bull között, hiszen a két istállót egyáltalán nem behozhatatlan, 36 pont választja el a konstruktőri értékelésben, míg Lewis Hamilton és Max Verstappen között csupán 6 pont a különbség a pilóták pontversenyében. Egy esetleges kiesés pedig mindkét félnek végzetes lehet, így mindketten a megbízhatóságot helyezik előtérbe.
A Mercedes ezért is cserélt motort Lewis Hamilton autójában a Török Nagydíjon, és azt sem zárja ki, hogy egy ötödik – újabb büntetéssel járó – egységet is bevet az idén, ha a megbízhatóság azt követeli meg. Sajtóhírek szerint a csillagos márka megbízhatósági gondjait az is okozhatja, hogy az új motorrészleget felállító Red Bull számos szakemberét elcsábította.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke korábban elismerte, ismeretlen eredetű megbízhatósági problémákkal küzdöttek az idén, amelyek kiváltó okára mostanra rájöttek, de így is a motorcsere volt az egyetlen megoldás. A paddockban eközben egy olyan teória is szárnyra kapott, amely szerint a gondokat az okozta, hogy a Mercedes a Brit Nagydíj óta rájött, hogyan tud még több teljesítményt kisajtolni a motorjából (ennek köszönhető a Red Bull által emlegetett egyenesbeli tempónövekedés), ezzel azonban problémákat idézett elő.
Az Auto Motor und Sportnak ugyanakkor egy névtelenül nyilatkozó Mercedes-mérnök azt mondta, hogy „a mód, ahogyan kalibráljuk a motorokat, nem változott". A megbízhatósági gondok ettől azonban még jelen vannak, a hírek szerint pedig a csapat azért nem tudott érdemben reagálni rájuk (megbízhatóságot érintő változtatások engedélyezettek), mert már teljes mértékben a 2022-es erőforrásra és az E10-es üzemanyagra való átállásra koncentrálnak a mérnökei. „Jelenleg csak leszűkíthetjük a problémát, hogy így a lehető legjobb módon jussunk el a szezon végéig, új alkatrészek gyártásának viszont már nincs értelme" – nyilatkozta Toto Wolff.
Az AMuS-nak nyilatkozó mérnök emellett úgy véli,
a Red Bull által a Red Bull Powertrainshez, azaz a bikások jövő tavasszal elinduló saját motorrészlegéhez toborzott Mercedes-mérnökök elvesztése is hatással volt a brixworthi motorrészlegükre.
Ezt a RacingNews365-nek egy, a Red Bull helyzetét jól ismerő forrás szintén sugallta.
Mindez pedig a Red Bull által elcsábított szakemberek mennyiségét és minőségét elnézve egyáltalán nem elképzelhetetlen. Távozott eddig Ben Hodgkinson gépészmérnöki vezető; Owen Jones főmérnök; Steve Blewett gyártási igazgató; az ERS-ért és elektronikáért felelős Omid Mostaghimi és az ERS mechanikai dizájnjáért felelős Pip Clode; illetve a belső égésű motor tervezéséért felelős Anton Mayo és az operációs vezető Steve Brodie is.