Már ötödik éve nem Bernie Ecclestone a Forma-1 mindenható ura, de a sportág kereskedelmi jogait birtokló cégháló korábbi ügyvezetője még mindig odafigyel a világbajnokság alakulására és a háttérben is segíti az iparágban dolgozókat. Ecclestone ma 91 esztendős, a Reutersnek elárulta, a kiélezett világbajnoki csata láttán most a versenyzés minden perce érdekli őt.
„Eddig az volt, hogy Lewis [Hamilton] indul a pole-ból, Lewis az elejétől a végéig vezet és ennyi. Ettől senki sem lett izgatott. Most várom már, hogy láthassam az összes szabadedzést és a versenyeket is – nyilatkozta. – Ha valaki azt mondaná nekem, hogy el kell adnom a házamat és az egyikükre rá kellene tennem az összes pénzt, azt mondanám, hogy menjünk rulettezni, mert bármi megtörténhet.”
Ecclestone az F1-ből való távozása óta is elfoglalt,
egyebek mellett fiúgyermeke is született, és a közelmúltban a síelés szabályozó szervezete, a FIS elnöke, Johan Eliasch elárulta, ajánlatot tett Ecclestone-nak arra vonatkozóan, hogy a rutinos üzletember csatlakozzon a tanácsadói testülethez. Ecclestone nem zárta ki a lehetőséget, de egyelőre nem kötelezte el magát.
„Azt mondtam, hogy azon múlik, hogy mivel kellene foglalkoznom és mit tehetek, hogy segítsek – mondta az otthonából adott interjúban. – Mostanában nem hallottam felőle. Az biztos, hogy síelni nem fogok” – jegyezte meg a rá jellemző humorral.
Eliasch a hétvégén, Söldenben rendezett világkupa verseny előtt beszélt a felkérésről. Korábban a Head nevű sportszergyártó vezetője volt, a brit síszövetség delegálta őt a posztra, egyebek mellett Boris Johnson brit miniszterelnök és Ecclestone is támogatta őt. A veterán üzletember rendszeresen ellátogat Kitzbühelbe és az ismert személyiségek síversenyét is támogatja.
Ecclestone irányítása alatt a Forma-1 a világ egyik legnépszerűbb sporteseménye lett, részben azért, mert kéthetente, szinte az egész év folyamán látható, ráadásul ezt úgy érte el, hogy a promóciót elsősorban a versenyek rendezőire, a tévétársaságokra és a csapatokra bízta. Leváltása óta az F1 jelenlegi tulajdonosa, a Liberty Media saját marketingcsapatot is létrehozott.