AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 24: Carlos Sainz of Spain driving the (55) Scuderia Ferrari SF21 makes a pitstop during the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on October 24, 2021 in Austin, Texas. Peter Fox/Getty Images/AFP (Photo by Peter Fox / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
A spanyol pilóta többször vesztett már időt elrontott kerékcserék miatt, úgy véli, idén még beleférnek a hibák, de éles helyzetben már rontja az esélyeket, ha lassúak a bokszkiállások.
Szoros küzdelmet vívott az USA Nagydíjon Carlos Sainz a McLaren pilótái ellen, és az esélyein jelentősen rontott, hogy az egyik kerékcseréje a megszokottnál bő 3 másodperccel tovább tartott és csak 5,6 másodperc alatt ért véget. Ennek köszönhetően csak Lando Norrist tudta megelőzni, Daniel Ricciardótól már vereséget szenvedett.
Nem ez az első eset, hogy Sainz így jár pórul, Austin előtt két héttel Isztambulban is volt egy 8,1 másodperces kiállása, és az USA Nagydíj után már felszólalt az ügyben, úgy érezte, a Scuderiának tennie kell valamit, mert a továbbiakban, ha tényleg nagy tétre hajtanak majd, ez nem fér bele a küzdelembe.
Megint balszerencsés voltam. Ezzel foglalkoznunk kell és csapatként fejlődés szükséges, mert nem vagyunk elégedettek a helyzettel.”
„Akadt már néhány [elrontott] kerékcsere, küszködünk ezzel. Nálam már ez a második hétvége volt és összesen idén a harmadik, úgyhogy sok pontot szórunk el ilyen apró problémák miatt. Szerintem az 5. helyet viszonylag könnyen elérhettük volna, ha Ricciardo elé vágunk, de ez van” – búslakodott a spanyol pilóta.
A Ferrari már idén is szoros küzdelembe bonyolódott a McLaren ellen, főleg az ősszel bevetett új erőforrás érkezése óta váltak versenyképessé a konstruktőri világbajnokság 3. helyéért, de többször elmondták, hogy az idei évben a 2022-es szezonra készülnek, és Sainz ezért úgy véli, hogy ilyen hibák nem férnek bele.
Csapatként dolgoznunk kell, hogy fejlődjünk e téren
– szögezte le. – Ebbe bele kell ásnunk magunkat, mert idén lehet, hogy nem fontosak a pontok, de ha a jövőben a világbajnoki címért küzdenénk, az ilyen dolgok terén is kiválónak kell lennünk, és talán e téren vannak hiányosságaink” – jelentette ki Sainz, aki pont a McLarentől érkezett az idei szezonra a Ferrarihoz.
A hibák az egyéni pontversenyt is befolyásolják, e téren Charles Leclerc egyelőre jobban áll, 128 ponttal a világbajnokság 6. helyezettje, Sainz közvetlenül mögötte szerepel 122,5 ponttal az összetett 7. pozíciójában.