Mercedes' British driver Lewis Hamilton poses with the Pole Position Award after the qualifying sessions at the Intercity Istanbul Park in Istanbul on October 9, 2021, ahead of the Formula One Grand Prix of Turkey. - Lewis Hamilton dominated qualifying for the Turkish Grand Prix but his Mercedes team-mate Valtteri Bottas will start the race from pole position. (Photo by UMIT BEKTAS / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
Vicces jelenetek zajlottak a Török Nagydíj időmérő edzésének első három helyezettje között a sajtótájékoztatón, miután egyikük sem volt tisztában vele, hogy Lewis Hamilton a hátrasorolása ellenére statisztikailag azért pole pozíciót ért-e el. Az egésznek az lett a vége, hogy a címvédő a csapattársának adta a Pirellitól kapott trófeát.
Lewis Hamiltonnal 2007 óta tartó Forma-1-es pályafutása során eddig csupán egyszer, a 2012-es Spanyol Nagydíjon fordult elő, hogy az időmérőn az első helyen végzett, mégsem ő rajtolt a pole pozícióból. Akkor nem maradt elég üzemanyag az autójában, ezért a mezőny végére száműzték őt, most pedig a motorcsere miatt kapott tíz rajthelyes büntetést.
Mivel legutóbb 9 éve történt vele ilyen, nem csoda, hogy a hétszeres világbajnok nem volt tisztában azzal, hogy most akkor a statisztikákban az ő neve mellé kerül-e a pole pozíció, vagy sem.
Amikor Hamiltontól megkérdezték az időmérő utáni sajtótájékoztatón, hogy milyen érzés a leggyorsabbnak lenni, mégis elveszíteni a pole-t, ő visszakérdezett, hogy „attól még az én nevem mellé kerül a pole, nem? Nem? Á, a fenébe."
Ezután a következő párbeszéd zajlott le a teremben ülő első három helyezett között:
Amellett, hogy megtudhattuk, Hamilton nem tartja számon a Pirelli által a pole pozíciót elérő pilótának ajándékozott miniabroncsok hollétét, a mostani eset is jól rávilágít arra, hogy olykor az F1-es statisztikák sem egyértelműek, és nemcsak az idei szezonban kipróbált sprintfutamok, hanem olykor a büntetések is torzíthatják azokat.
Így fordult elő például, hogy Michael Schumacher nem a Mercedes, hanem a Ferrari színeiben érte el utolsó pole pozícióját az F1-ben, mert bár a 2012-es Monacói Nagydíjon ő volt a leggyorsabb az időmérőn, a Spanyol Nagydíjról magával vitt büntetése miatt csak öt hellyel hátrébbról rajtolhatott. Schumacher utolsó F1-es pole-ja így a 2006-os Francia Nagydíjra datálódik.