A tavalyi Török Nagydíjjal ellentétben ezúttal legalább az egyik Ferrari bejutott a legjobb 10 közé az időmérő edzésen, ráadásul Charles Leclerc a 3. helyről rajtolhat majd, miután Lewis Hamilton 10 helyes büntetést kapott új belsőégésű motor beszerelése miatt. A Scuderia másik pilótája, Carlos Sainz a mezőny végéről kezdhet, miután az ő autójában a komplett erőforrást az új fejlesztésre cserélték.
Leclerc a Q1-ben és a Q2-ben még küszködött, az edzés elején meg is pördült a nedves aszfalton, majd Sainz szélárnyékát is bevetették a Q3-ba való továbbjutás érdekében, hiszen a spanyol pilótának mindegy volt, hogy milyen eredményt ér el, a büntetés miatt mindenképpen utolsó lett. A monacói versenyző nem is tagadta, hogy nehéz dolga volt.
Nagyon trükkösen alakult az edzés. Úgy döntöttünk, hogy alacsony szintű leszorítóerejű beállításokkal megyünk,
elsősorban azért, hogy ez holnap hasznos legyen, de tudtuk, hogy ilyen körülmények között ez nehéz edzés lesz, különösen a Q1 és a Q2 volt az, az autó rendkívül csúszkált. A Q3-ban aztán javult a pálya állapota, sikerült megfutni a szükséges kört, és megszereztük a 3. helyet, ami nagyszerű.”
Ez a második nagydíjhétvége, amely során Leclerc a 2021-es fejlesztésű, de valójában a 2022-es szezonra szánt új Ferrari-motort használhatja, úgy vélte, „ez a megfelelő lépés a helyes irányba, de nem váltja meg a világot.” Nem számít arra, hogy a Scuderia pusztán ettől újra futamgyőzelmekért tud majd harcolni, de szerinte „jó irányba megyünk, és versenyzőként ezt akarjuk érezni.”
Nagyon versenyképesek vagyunk ezen a pályán, ezt jó látni, de nem gondolom, hogy ez lesz a helyzet a szezon további versenyein is. Még mindig egy kis lemaradásban vagyunk a teljesítmény terén”
– mondta. – Most a 3. helyről rajtolunk, amennyiben a körülmények hasonlók vagy jobbak lesznek annál, ahogy befejeztük a Q3-at, magabiztos vagyok, hogy jó versenyünk lesz. Amennyiben rosszabb lesz, ahogy a Q1-ben és a Q2-ben is volt, akkor trükkösebb lehet, de a radarkép szerint jó idő lesz, úgyhogy reméljük.”
A Ferrarinak jó eredményre van szüksége ahhoz, hogy versenyben maradjon a konstruktőri világbajnokság 3. helyéért, jelenleg 17,5 pont a hátrányuk a McLarenhez képest. Reménysugarat jelenthet a számukra, hogy bár nem büntették meg, Daniel Ricciardo is kiesett a Q1-ben, így a rajtpozíciók terén minimális az előnye Sainzhoz képest és Lando Norris is csak a 7. helyről kezdhet.