Lewis Hamilton frusztráltan fejezte be a Török Nagydíjat amiatt, hogy nem hallgatott a megérzéseire és kiállt kereket cserélni, amivel visszaesett a harmadikról az ötödik helyre. A Pirelli sportigazgatójának szavai azonban a Mercedes csapatfőnökének nyilatkozatát erősítik meg azzal kapcsolatban, hogy Hamilton semmiképpen sem tudott volna végigmenni egyetlen gumiszetten, és az egyetlen hiba, amit a csapat elkövetett, hogy túl sokáig kint tartotta őt, noha az osztrák üzletember szerint egy próbát ez is megért.
„Úgy érzem, kint kellett volna maradnom.
Az volt a megérzésem, hogy maradjak kint, és úgy érzem, hogy ezt is kellett volna tennem. Frusztrált vagyok amiatt, hogy nem hallgattam a megérzésemre"
– nyilatkozta a világbajnoki pontversenyben a második helyre visszacsúszó és Max Verstappennel szemben 6 pontos hátrányba kerülő címvédő a Sky Sportsnak.
Wolff amellett, hogy szerintük Hamilton még az ötödik helyet is elveszítette volna, ha kint marad, azt is hangsúlyozta a verseny után, hogy egy kiesést kockáztatni semmiképpen sem akartak, mert az katasztrófával ért volna fel a világbajnoki címért folyó harcban.
Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója szerint márpedig ez is benne lett volna a pakliban, de legalábbis a defekt és a nullázás biztosan.
„Megnézve a gumikat a verseny után, azt mondanám, hogy nem, de legalábbis nagyon a határon lettek volna – nyilatkozta az olasz szakember a Sky Sportsnak arra a kérdésre, hogy végigbírták-e volna Hamilton intermediate gumijai, ha nem áll ki. – A gumikopás miatt a verseny végén tulajdonképpen már az abroncsok szerkezetén haladtak. Egy kissé veszélyes annyira feszegetni a határokat, amennyire ma tették. Ugyanakkor teljesen megértem, hogy maximalizálni kell az eredményt."
Isola hangsúlyozta, hogy nemcsak Hamilton és a futamot egyetlen szettel teljesítő Ocon, hanem a kerékcserét sokáig húzó pilóták gumijáról is teljesen lekopott a futófelület és kilátszott a gumi szerkezete. „Nagyon-nagyon a határon volt. Azt javasoltam a mérnökeinknek, hogy figyelmeztessék a csapatokat, cseréljenek kereket és ne menjenek el a verseny végéig, mert az kockázatos" – mondta a Pirelli első embere.
Ocon ennek ellenére végigment ugyanazon a szetten. „Amikor Sebbel csatáztam, tanakodtunk egy kicsit, hogy ki kellene-e állnom vagy nem. Akkor igazán jó volt a tempóm, a gumik jó állapotban voltak, ezért úgy voltam vele, hogy menjünk tovább, kockáztassunk, ez pedig a végén kifizetődött, egy pont lett a jutalmunk."
A francia versenyző Pirellijei ugyanakkor elképesztően néztek ki a futam után, a jobb első gumiján egy óriási folt éktelenkedett. Ocon szerint ha csak egy körrel is tovább tart a verseny, lehet, hogy defektet kap. „A végén azon tűnődtünk, hogy az első gumik ki fogják-e bírni.
Eléggé meg voltak sérülve, már látszott a karkasz. Szerintem még egy kör, és defektet kaptam volna, illetve még két kanyar, és Giovinazzi megelőz.
Kockázatos volt, de megérte. Az utolsó körben próbáltam elkerülni a kerékvetőket, hogy ne rongáljam meg jobban a jobb első gumit. Hét másodperccel voltam lassabb Giovinazzinál. Az rengeteg. Próbáltam a pályán tartani az autót."
Ocon tempója és elmondása is azt erősíti meg, hogy ha Hamilton végig is megy, a mögötte érkező Leclerc, Pérez, Gasly hármast nem tudta volna visszatartani, és ha nagyon vissza kell fognia a tempót, akár még több pozíciót is veszíthetett volna.