Bottas idei első győzelmét aratta, Verstappen visszaelőzte Hamiltont az összetettben
2021. október 10. 13:40
Akinek nem lett volna elég, hogy Lewis Hamilton a motorcseréért kapott büntetése miatt csak a 11. helyről kezdhette meg a Török Nagydíjat, annak az időjárás jó adag extra izgalommal kecsegtetett az idei Forma-1-es szezon 16. futamára, a várakozásokkal ellentétben a pilóták ugyanis vizes pályán vághattak neki az 58 körös száguldásnak.
Az időmérőt megnyerő Hamilton hátrasorolása után az élről Valtteri Bottas várhatta a lámpák kialvását, mellőle a vb-pontversenyben második helyen álló Max Verstappen rajtolt, a második sorból pedig Charles Leclerc és Pierre Gasly indult. A teljes mezőny a köztes, azaz intermediate abroncsokon vágott neki a futamnak.
A rajtnál viszonylag simán eljött a mezőny, mindössze egy koccanás történt Fernando Alonso és Pierre Gasly között, ez viszont a spanyol pilóta megpördüléséhez és visszaeséséhez vezetett. Bottas simán megtartotta az első helyet Verstappen és Leclerc előtt, míg Pérez feljött a negyedik helyre.
Hátrébb Hamilton igyekezett kimaradni a bajból, ami sikerült is neki, Alonso megforgásával előbb egy, majd Vettel megelőzésével egy újabb pozíciót nyert, és az első kör végén már a kilencedik helyen haladt.
Alonso a Gaslyval való találkozás után kiütötte Mick Schumachert, a felügyelők pedig ezt és a korábbi esetet is vizsgálni kezdték, majd Gaslynak és Alonsónak is 5 másodperces büntetést osztottak ki.
Ahogy kicsit lenyugodtak a kedélyek, Bottas 1,5-2 másodperces előnnyel haladt az élen a váltójával kapcsolatos problémákat jelentő Verstappen előtt. A további sorrend az első tízben 7 kör után Bottas, Verstappen, Leclerc, Pérez, Gasly, Norris, Stroll, Cunoda, Hamilton, Vettel volt.
A hétszeres világbajnok felzárkózása az első kör után megtorpant, Cunodában ugyanis rögtön emberére akadt. A japán a 8. körig bírta, amikor az egyes kanyarból jobban kigyorsító címvédő a hármas kanyarban körbeautózta.
Egy körrel később ugyanezt megtette Stroll-lal is, ezzel pedig már a hetedik helyen haladt, jóllehet, közel 20 másodperces hátrányt szedett már össze Bottasszal szemben. A 10. körben jött Norris, akit a 12-es kanyarban hagyott le különösebb gond nélkül.
Amikor szabad volt előtte a pálya, Hamilton körönként egy másodperccel volt gyorsabb Verstappennél és egymás után szórta a leggyorsabb köröket,
idő kérdése volt tehát, hogy mikor éri utol az ötödik helyen haladó Gaslyt. Ez a 12. kör végére történt meg, az előzésig azonban a 14. körig kellett várni: a 12-es kanyar előtt szélárnyékból simán elviharzott az Alpha Tauri mellett.
Itt azonban megtorpanni látszott a felzárkózása, eléggé igénybe vette ugyanis az intermediate gumikat, és bár lassan közeledett Sergio Pérezre, a korábbi tempófölénynek nyoma veszett. Mivel a pálya nem száradt számottevően, tanácstalanság alakult ki a csapatok között, hiszen nem lehetett tudni, hogy meddig kell óvni az abroncsokat és mikor lehet slick gumikra váltani.
Miután lekörözés közben kis híján nekiment Mazepinnek, Hamilton féltávnál, a 29. körben került először egy másodpercen belül Pérezhez képest, de előzni nem tudott. Az élen továbbra is Bottas, Verstappen, Leclerc volt a sorrend, a finn pedig közel 5 másodperces előnyt autózott ki a hollandhoz képest.
Hamilton az első támadást a 34. körben intézte Pérez ellen, a 12-es kanyarban kívülről bement a Red Bull mellé, majd kis híján beterelte a bokszutcába a mexikóit. A két autó kanyarokon át fej-fej mellett haladt, Pérez azonban nem hagyta magát és megtartotta a negyedik helyet.
A száraz gumira váltás végül elmaradt, helyett a 36. körben Verstappen friss interekért érkezett, és akkora előnye volt, hogy pont visszaállt Pérez és Hamilton párosa elé. Egy körrel később Bottas is meglátogatta a szerelőit, majd jött Pérez is, Hamilton azonban kint maradt.
Vettel egészen odáig ment, hogy slick gumikat tetetett fel, amelyekkel azonnal meg is forgott, majd konstatálta, hogy „ez nem működik", és ment is vissza a bokszba, hogy még a bokszutca bejáratában is megpördüljön egyszer.
Miután Pérez eltűnt előle, Hamilton tempója nem volt rossz, de csak néhány körig tudta tartani Verstappent. A 41. körben a Mercedes őt is ki akarta hozni friss gumiért, de ellentmondott a csapatnak.
Hamiltonton kívül Leclerc sem állt ki, a Ferrari monacói pilótája ezzel pedig az élen találta magát. A csapat egyértelműsítette a számára: ha ki tudja védekezni Bottas támadásait, akkor nyerhet. Csakhogy nem tudta, a finn 47. körben a célegyenes végén megelőzte a vörös autót és megcélozta idei első győzelmét. Leclerc a kör végén kiállt új intermediate gumikért és visszaesett a 4. helyre, Hamilton mögé.
Úgy tűnt, az utolsó 10 kör legnagyobb kérdése az lesz, hogy Hamilton autóján kitartanak-e a simára kopott intermediate-ek, vagy Leclerc utoléri-e őt, ám a Mercedes az 50. körben végül csak elérte, hogy Hamilton kiálljon. A cserével Gasly elé, az ötödik helyre állt vissza, míg előtte Pérez elment Leclerc mellett. Hamarosan a 44-es rajtszámú Mercedes is utolérte a Ferrarit, de ahogyan korábban Leclerc, Hamilton is elkezdett a szemcsésedéssel küzdeni, így végül nemhogy támadni nem tudott, még hátrafelé kellett figyelnie, hogy Gasly nehogy megelőzze.
Bottas végül simán, több mint 13 másodperces előnnyel nyert Verstappen előtt és megszerezte első győzelmét a 2021-es szezonban. Mögé Sergio Pérez jött be a másik Red Bull-lal. A negyedik végül Leclerc lett, a rádióban igen bosszús, a kiállásával egyet nem értő Hamilton zárt az ötödik helyen. A további pontszerzők sorrendje Gasly, Norris, Sainz, Stroll és Ocon sorrendben alakult.
Ezzel a pontverseny elején változott a sorrend, Verstappen visszavette az Oroszországban elveszített vezetést és jelenleg 6 ponntal előzi meg a második helyre visszaeső Hamiltont. Folytatás két hét múlva az USA Nagydíjon.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik a Török Nagydíj! Szombat délelőtthöz hasonlóan nedves a pálya, intermediate gumikkal kell majd rajtolni és úgy tűnik, még mindig szemerkél az eső, így hosszú első etapra lehet számítani. Utána viszont nem kizárt, hogy felszárad a pálya, így végig kiszámíthatatlanok lehetnek az erőviszonyok.
A megszokás kedvéért beágyazzuk a Pirelli által javasolt gumitaktikákat, de ez száraz pályás versenyre érvényes, mivel intermediate-ekkel rajtolnak majd a versenyzők, egyelőre nem tudni, hogy mikor lehet majd slickekre váltani. Ilyenkor nem érvényes az a szabály sem, hogy legalább kétféle slick gumit kell használni.
Csökken a megmaradt gumikészletek jelentősége is, de érdemes kiemelni, hogy az első 10 pilóta, tehát a Q3-ba bejutottakon kívül még új lágy szettje is maradt néhány versenyzőnek, ez esetleg egy késői Safety Car-fázis esetén döntő lehet.
Nem érdés, hogy intermediate gumikra lesz szükség a rajthoz.
A világbajnoki pontversenyt vezető Lewis Hamilton nem tarthatta meg az első rajtkockát, a belsőégésű motor cseréje miatt a 11. helyről indulhat csupán, Carlos Sainz és Daniel Ricciardo pedig az erőforrás kicserélése miatt az utolsó sorból kezd, ők is felzárkózhatnak a futamon.
A Török Nagydíj helyszínét ritkán használják, szárazon ennek ellenére meglepően jó volt a tapadása. Max Verstappen arra számított, hogy a páros oldalról sokkal nehezebb lesz rajtolni, de a Sky Sports műsorában Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke rámutatott, hogy a betétfutamok hiánya miatt kevés gumi rakódott le a pályára, tegnap azt is lemosta az eső, így egyelőre ők sem biztosakk abban, hogy milyen lesz a tapadás.
Lando Norris a Sky Sports műsorában elmondta, pont fordított az időjárási helyzet, mint két hete Oroszországban, Marcin Budkowski, az Alpine technikai igazgatója nem volt biztos abban, hogy fel fog száradni a versenytáv során.
A tavalyi versennyel ellentétben ezúttal a helyi szurkolók is ott lehetnek a pályán, így ilyen fényképek is készülhetnek, hosszú idő után, ha nem is először, de feltétlenül a ritkább alkalmak egyike a mai.
Ez az utolsó verseny, amire a Honda elvitte az utazó motorhome-ját, és ez már nem is tér vissza, mert a japán gyártó a szezon végén elhagyja a sportágat. A személyzetet ellátó utazó bázis 7 évig volt jelen az F1-ben.
A Mercedes csapatfőnöke a Sky Sports műsorában nem aggódott különösen a körülmények miatt, bár hozzátette, ez az első kör végére megváltozhat. Úgy vélte, nincs "győztes formula" a helyezedésre az első kanyarkombinációban, mert a pálya mindkét oldalán kiszoríthatják a pilótát.
Eddig sem lehetett sok panasz az idei izgalmakra a Forma-1-ben, de újabb érdekes adalék, hogy 2000 és 2008 után ismét olyan szezon alakult ki, amely során 5 futamot befolyásol az eső.
A riporterekhez hasonlóan Lewis Hamiltonban is felmerült, hogy mi a jó taktika a rajtnál, a rádión arról érdeklődött, hogy az egyes kanyarban kívülre vagy belülre próbáljon helyezkedni.
A körülményeket elnézve nem meglepő, hogy mindenki úgy döntött, intermediate gumikkal kezdi a futamot. Az esőgumikhoz messze nincs elég víz a pályán, a slickek viszont egyelőre szóba sem jöhetnek.
Mick Schumacher az eddigi legjobb rajtpozícióját érdemelte ki az időmérő edzésen, a 14. helyről indulhat a Haasszal. Bravúr lenne, ha ezt legalább megtartaná a futamon. Elindult a felvezető kör.
Gasly arról érdeklődött, hogy milyen időjárás várható, mérnöke szerint nagyjából ilyen körülmények jellemzik majd a versenyt. Több csapatnál rádióznak arról, hogy cseréljenek-e slickekre, de túl korainak tartják.
Az élmezőny eljött változatlan sorrendben, de Alonso megpördült, és visszaesett a mezőny hátsó traktusába. Bottas vezet Verstappen, Leclerc és a nagyot rajtoló Pérez előtt, Hamilton a 10. helyezett.
Bottas megnyugtató előnnyel vezet Verstappen előtt, Hamilton megelőzte Vettelt és támadni kezdte a 8. helyezett Cunodát is. Sainz és Ricciardo beragadt a 17-18. helyre.
Bottas kihasználja, hogy ő az egyetlen, aki jól lát a pályán, a leggyorsabb körrel 1,6 másodpercre növelte az előnyét, miközben Hamilton keményen támadta Cunodát, de egyelőre nem tudta megelőzni őt. Schumacher megpördült és visszaesett a 19. helyre.
Pierre Gasly forgatta ki őt, ezt a spanyol pilóta már rögtön érzékelte is. A francia versenyző szerint közrefogták őt.
A brit pilóta egyelőre nem talál fogást a japán újoncon, körönként 1,5 másodpercet veszít mögötte, a hátránya már 13 másodpercnél is nagyobb. Közben kezdik utolérni Strollt.
A Red Bull pilótája szerint egy LED felvillan a kormányán, amikor sebességet vált, mérnöke azt ígérte, hogy utánanéznek. A különbség továbbra is 1,6 másodperc Bottas mögött.
Az Aston Martin pilótája a hátsó gumik túlmelegedésével küzd, mérnöke instrukciókat adott neki arra vonatkozóan, hogy miként tudja ezt kezelni. Közben Cunoda 0,7-0,9 másodpercre halad mögötte, Sainz pedig Russell megelőzésével feljött a 14. helyre.
A két pilóta között a 9-es kanyarban történt valamilyen incidens, lehetséges, hogy Schumacher ezért pördült meg, és esett vissza a 19. helyre.
A Mercedes pilótája szorosan üldözi az Alpha Taurit, de továbbra sem tud támadási helyzetbe kerülni, ami valószínűleg nem tesz jót az abroncsainak. Sürgősen előznie kellene.
A brit pilóta az összes rutinját bevetette újonc ellenfelével szemben, egy gyorsabb, külső íven megkerülte az Alpha Taurit. Nagyon szép manőver volt, ahhoz hasonlított, amit Max Verstappen is csinált a 2016-os Brazil Nagydíjon.
A Mercedes pilótája a gumikkal bajlódó Stroll mögé ért és hamarosan meg is előzi őt, ráadásul az előttük haladó Pierre Gasly 5 másodperces büntetést kapott, így egyre jobban fest a helyzet a pontverseny éllovasa számára.
A hétszeres világbajnok feljött a 7. helyre, a hátránya 19,5 másodperc Bottas mögött. Gasly után Alonso is 5 másodperces büntetést kapott.
Stroll után Norris is gyorsan megadta magát Hamiltonnak, aki 1:34.206-tal a leggyorsabb kört is megfutotta. Gasly mögött 5,7 másodperc a hátránya, így a büntetés miatt szinte már előtte is jár, de várhatóan a pályán kell majd megelőznie őt, mielőtt a francia pilóta letölti a büntetését.
A csapatok helyzetjelentéseket kérnek a pilótáktól, Bottas szerint nincsenek száraz pontok a pályán, Verstappen is nyirkosnak tartja a körülményeket, így várhatóan nem merül fel, hogy slick gumikra váltanak. Russell szerint ez még messze van.
Még 45 kör van hátra, Hamilton 1:33.428-cal újabb leggyorsabb kört futott, fél másodperccel gyorsabb körönként Bottasnál és 18 másodperc a hátránya.
A Ferrari spanyol versenyzője bevetődött az Aston Martin mellé, a csúcspont felé haladva megcsúszott és összekoccantak. Egyelőre Sainz a 10. helyezett, de Vettel természetesen kifogásolta a manővert.
Jelenleg fontosabbnak tűnik a pilóták számára, hogy óvják a gumikat annál, hogy csatázzanak Hamiltonnal, a brit versenyző így az 5. helyezett és mehet Pérez után. A hátránya 6,7 másodperc.
A McLaren pilótája a 16. helyen halad úgy, hogy Alonso és Schumacher kipördült előle, vagyis összesen Mazepint és Latifit tudta megelőzni az első 16 kör során. Közben a mellőle kezdő Sainz mát a 10. helyezett.
A holland versenyző 1:33.282-re gyorsult, de a hátránya 3 másodperc Bottas mögött. Hamilton 14-re van tőle.
Mérnöke azt mondta Verstappennek, hogy jó a tempója és jó a gumik állapota is, azt kérte tőle, hogy tartsa a távolságot Bottas mögött, és jó, hogy tudják, megvan a tempója, ha szükséges.
Hamilton újabb leggyorsabb kört futott, Norris közben azt jelentette, hogy simára koptak az abroncsai, így lényegében slick gumikkal megy, Verstappen viszont úgy érzi, egyáltalán nem szárad a pálya.
A Mercedes pilótája a célegyenes elején letért az ideális ívről és hűteni kezdte az abroncsait, Ricciardo közben azt mondta a rádión, hogy elég sokat gyorsulhatna új intermediate gumikkal.
A McLaren behívta Ricciardót új intermediate gumikért, lényegében tét nélkül, mert a 16. helyen haladva ez az egyetlen esélye az előrelépésre. Most mindenki az ő részeredményeit fogja figyelni.
Csapattársánál jobb tempót diktál a középső szektorban, de az élmezőnynél lassabb, feltehetőleg idő kell ahhoz, hogy felmelegítse az abroncsokat, így az elévágás egyelőre nem opció a csapatok számára. Leclerc futotta a leggyorsabb kört, 2 másodpercre van Verstappentől.
Egy egyéni legjobb kör után az ausztrál pilóta tempója visszaesett, ami azért is nehezen érthető, mert Gasly szerint a 9-es kanyarban erősebben esik az eső.
Ez jelenleg kézenfekvőnek tűnik, hogy az 58 körös verseny feléhez közelítünk és nem úgy tűnik, hogy javulnak a körülmények, sőt, a radaron fenyegető frontok is láthatók.
Megdicsérték Bottas tempóját, ő visszajelezte, hogy Norrishoz hasonlóan az ő abroncsai is simára koptak, de mérnöke szerint nem várható jelentős eső a továbbiakban. Hamilton azt mondta, csak a 8-as kanyar kijáratánál tapasztalja, hogy kialakul egy száraz ív, de máshol nem. Viszont, ez gondot jelent, mert ott nagy terhelés éri a hátsó gumikat.
Az orosz versenyző egy tempós kanyarban nem engedett utat az őt leköröző világbajnoknak, Hamilton rutinosan visszavett, de így is kellemetlen pillanat volt és sok időt vesztett. Bottas szerint közben a 6-os kanyarnál még mindig esik, Vettel azonban arra számít, hogy fel fog száradni a pálya a verseny végéig.
Hamilton utolérte Pérezt és vívnak a 4. helyért, a mexikói pilóta előnye 0,9-1,2 másodperc körül ingadozik, Vettel pedig a 10. helyen próbálja visszaverni Ocon támadásait. Alonso is kiment új intermediate gumikért és letöltötte a büntetését is.
A német pilóta a mérnöke kérdésére válaszolva azt mondta, "talán" megfontolná, hogy egy biztonsági autós fázis esetén lágy gumikat szereljenek az autójára. Eddig ő az egyetlen, aki hasonló álláspontot fogalmazott meg.
Sainz jelentette, hogy egyre erősebb az eső, mérnöke szerint ilyen marad az időjárás, közben Pérez mégis hűti az abroncsokat a célegyenesben. Gyaníthatóan mindenki egy biztonsági autós fázisra vár, hogy ne a mezőnyből kelljen kiállni a bokszba.
A Mercedes néhány pillanatra már előrébb került, a közönség hatalmas ovációval üdvözli a látványos csatát. Pérez foggal-körömmel küzd a 4. helyért a pontverseny éllovasa ellen.
A Red Bull pilótája arra panaszkodott, hogy az utolsó szektorban nagyon küszködik, ez lavinát indíthat el, Cunoda is követi őt és hamarosan jön Sainz is.
Sainz kerékcseréjét elrontották, Bottasé 2,5 másodperc alatt sikerült, de az igazi meglepetés Vettel kerékcseréje, mert az Aston Martin közepes keverékű slickekre váltott.
A német pilóta ki is csúszott és nem tud kigyorsítani sem, a kör végén visszatért a bokszutcába, hogy ő is intermediate gumikkal folytassa a versenyt. Ezzel elszállt az esélye a pontszerzésre.
Bottas már sokkal gyorsabb a Ferrarinál, Verstappen még nem, Hamilton hasonló tempóra képes, mint a 3. helyen haladó világbajnoki ellenfele. Ők alighanem abban reménykednek, hogy slickekre válthatnak vagy VSC-fázis lesz.
A Ferrari pilótája megkérdezte a rádión, hogy kint maradhat-e ezzel a gumiszettel a verseny végéig, mérnöke megerősítette, hogy igen. A Mercedesnél már pakolnak, Hamilton aligha gondol erre.
Mérnöke behívta Hamiltont, de ő nem ért egyet azzal, hogy az új intermediate gumik felszerelése a jó megoldás, ezért kint maradt a pályán. Legutóbb 0,2 másodperccel lassabb volt Verstappennél.
Mérnöke azt mondta neki, hogy még egy kört fordítanak arra, hogy átgondolják a helyzetet. A tempója egyelőre összhangban van a közvetlen ellenfeleivel.
A Ferrari már csak 1:36-ra képes Bottas 1:34.151-éhez képest, Hamilton szerint lassan kezd száradni a pálya, úgy tűnik, hogy ő slickeket remél a végére.
A visszajátszás szerint Leclerc abroncsai hólyagosodnak és volt egy nagyobb megcsúszása is.
Mérnöke erről tájékoztatta Verstappent, akinek a kormánya egyre inkább balra húz. Bottas közben utolérte Leclerc-t és idő kérdése, hogy mikor veszi át a vezetést.
Tiszta előzés volt az 1-es kanyarban, Leclerc most Verstappent tartja fel. A Ferrari már korábban jelezte neki, hogy kereket kéne cserélni.
A Ferrari pilótája nagy szolgálatot tett Bottasnak, aki 6,5 másodpercre meglógott Verstappentől és jó esélye van a győzelemre. A monacói pilóta intermediate-eket kapott, a 4. helyen folytatja a küzdelmet.
Sainz 1:32.597-et futott a Ferrarival, Hamilton 1:35.046-ot tudott, Leclerc hátránya 10,9 másodperc a 3. helyezett Mercedes-pilóta mögött.
A brit pilóta szerint sokat csúszkál, de "eddig még rendben van" a tapadás. Sok lekörözött bekerült Leclerc és közé, a dobogó sorsáról az is dönthet, hogy a Ferrari milyen ütemben tud előzni.
Mérnöke szerint ez volt az utolsó lehetőség a bokszkiállásra, a Mercedes pilótája az 5. helyre jött vissza, Leclerc és Pérez került elé.
Felzárkózás helyett Leclerc elvesztette a 3. helyet Pérezzel szemben, ez Hamilton malmára hajtja a vizet, mert egymást lassítják, a brit pilóta hamarosan utoléri a Ferrarit.
A Mercedes felzárkózott a Ferrari mögé, az előző körben 3,3 másodperccel volt gyorsabb n ála. Leclerc a rádión is jelezte, hogy küszködik a gyenge tapadás miatt.
Hamilton arra panaszkodik, hogy erős szemcsésedés lépett fel, ez az időkön is látható, a legutóbbi körben lassabb volt Leclerc-nél. Jelezte, hogy ő szólt, hogy nem kellett volna kiállni kereket cserélni.
Gasly utolérte a szemcsésedő gumikkal küszködő Hamiltont, aki azt kérte, hogy a mérnöke ne szóljon hozzá. A francia pilótát valószínűleg nem kell majd kétszer kérni, hogy támadjon.
Hamilton egyelőre tartja magát, a helyzetét kissé megkönnyíti, hogy kirajzolódott egy szárazabb ív a pályán, és le kell térni róla annak, aki előzni akar. Gasly mögött Norris is igyekszik, de nem úgy tűnik, hogy nagyon veszélyesek a Mercedesre.
A finn pilóta egyelőre magánál tartja a leggyorsabb körért járó pontot, Hamilton tempója stabilizálódott, kissé elszakad Gaslytól, de Leclerc-t már nem fogja utolérni.
A finn pilóta a kerékcserék kivételével végig vezette a Török Nagydíjat a pole pozícióból indulva, idei első futamgyőzelmét szerezte meg Isztambulban.
A Red Bull két pilótája a 2-3. helyen ért célba Leclerc és Hamilton előtt, aki valószínűleg nem lesz elégedett azzal, hogy csak az 5. helyig tudott felzárkózni, miután a 3. helyen is haladt, és nem akart kiállni kereket cserélni.
A pontszerzők teljes sorrendje: Bottas (+1), Verstappen, Pérez, Leclerc, Hamilton, Gasly, Norris, Sainz, Stroll
Meglepő, hogy biztonsági autós és VSC-fázisra sem volt szükség, de így is végig izgalmas és feszült volt a Török Nagydíj. Ezzel most megköszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk a reakciókkal!