„Nyilván izgatott vagyok, hogy ismét vezethetek, hiszen nagyjából egy éve nem ültem autóba – utalt az Arrow McLaren SP autóját egy napon át tesztelő Nico Hülkenberg a tavalyi nürburgringi utolsó pillanatos beugrására a koronavírusos Lance Stroll helyén. – Izgatott vagyok, és úgy érzem, van még néhány jó kör a jobb lábamban. Az autó kiismerése lesz a fontos. Megnéztem az elmúlt néhány futamot, és a szívem az együléses versenyautókért dobog. A Forma-1-ben nyilván nincs lehetőségem, ezért a legjobb alternatívát keresem, az IndyCar pedig egyértelműen érdekes."
Hülkenberg a Barber Motorsports Parkban vezethette a 2021-es szezont a harmadik helyen záró Arrow McLaren SP autóját, és bár a teszten résztvevő öt pilóta közül a leglassabbnak bizonyult, Taylor Kiel, a csapat elnöke így is elégedett volt vele. „Egy biztos, kemény volt 108 kört megtenni ma, ahogy azt Nico csinálta. Szerintem ez jól türközte az edzésprogramját, mivel egy ideje nem vezetett formaautót, így egyértelmű kihívás volt csak úgy beugrania. De felvette a kesztyűt és igazán jó munkát végzett, mindent megcsinált, amit kértünk tőle, és egy hibát sem vétett. Jó napot zártunk. Lépésről lépésre haladtunk előre a programunkkal, öröm volt vele dolgozni" – nyilatkozta Kiel az Autosportnak.
Hallgatva a nap során a visszajelzéseit és a mérnökökkel folytatott kommunikációját, élvezte az autó vezetését, az ehhez szükséges stílust és azt, hogy mennyire fizikális.
Másfelől utóbbi az elején valószínűleg egy kicsit sokként is érte, a nap végén pedig némi következetlenséghez vezetett. 23 fok volt, amikor este összepakoltunk, 26, amikor a nap sütötte a pályát, a nap kezdetén pedig csak 18, úgyhogy különböző körülményeket is megtapasztalt."
Kiel elárulta, Hülkenberget sokkolta az IndyCarban tavaly bevezetett aeroscreen, ami tulajdonképpen az ottani glória szélvédővel ellátott változata. Miután az F1-ben a levegő a fejvédő eszköz ellenére szabadon áramlik a pilótafülkébe, a németnek nem igazán tetszett a zárt, és ezáltal jóval melegebb megoldás.
„Kicsit emlékeztetett arra, amikor tavaly elkezdődött a szélvédős korszak.
Azt mondta, »ember, akkora itt a forróság, hogyan vezetünk be ide egy kis levegőt?« Mi pedig mondtuk neki, hogy így versenyeztünk tavaly is, mire visszakérdezett, hogy »szórakoztok velem?!«
De aztán rendben volt, hozzászokott, nem voltak túlmelegedési gondjai. Emellett azt is észben kell tartani, hogy ez a pálya az egyik legkeményebb, amin az év során versenyzünk, ezért hatalmas elismerés jár neki, amiért beugrott és erre volt képes."
Hülkenbergnek Pato O'Ward, a 2021-es szezon bronzérmese is a helyszínen segített, hiszen hiába vett részt 179 F1-es futamon, a német pilótának a legtöbb dolog új volt. A nap során teljeskörű képet igyekeztek neki adni arról, hogy milyen az IndyCar világa, így a különböző folyamatokat is gyakorolta és kevés, illetve több üzemanyaggal is vezette a kocsit. Mindez pedig nemcsak arra volt jó, hogy ő képet kapjon az IndyCarról, hanem arra is, hogy a McLaren róla.
Kiel kétli, hogy további tesztnapot fognak biztosítani neki a holtszezonban, szerinte ugyanis az IndyCar arról szól, hogy a mély vízbe dobják a kiszemeltet, utána pedig megnézik, hogy tud-e úszni,
és különben is, egy napra sem volt szükségük ahhoz, hogy lássák, Hülkenberg nagyon jó.
„Összeségében szerintem jó és sikeres nap volt. Megerősíthetem, hogy ezeket a szörnyetegeket nagyon fizikális vezetni, eltartott egy ideig, mire kényelmesen éreztem magam, de délután már kezdtek javulni a köridők és remekül szórakoztam. Nagy köszönet az Arrow McLaren SP-nek a mai lehetőségért és a nagyon profi munkáért" – nyilatkozta a teszt után a német.
Kiel egyébként megerősítette, amit Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója is elmondott már korábban, azaz hogy a 2023-as szezon előtt nem terveznek állandó jelleggel harmadik autót indítani, és 2022-ben még csak bizonyos számú versenyen fogják ezt megtenni. Hogy melyeken, annak a kiértékelése jelenleg is zajlik, mint ahogy annak is, hogy ki vezesse a harmadik kocsit. Egy biztos, Hülkenberg jó eséllyel pályázik az ülésre.