Hetek óta lógott a levegőben, hogy Max Verstappen után a bajnoki küzdelem másik résztvevője, Lewis Hamilton is kénytelen lesz szembenézni egy olyan motorcserével, amely már büntetést von maga után. Maga az érintett csütörtökön még ködösített, ám a Török Nagydíj első szabadedzése során tiszta víz került a pohárba.
Az FIA ugyanis megerősítette, hogy a hétszeres világbajnok autójába beszerelték a negyedik belső égésű motort, amivel túllépte a maximálisan megengedett három darabot. Ennek következtében Verstappen után most ő kerül nehezebb helyzetbe riválisánál.
A Mercedes azonban más megoldást választott a Red Bullhoz képest, ugyanis ők (a kipufogót leszámítva, amiből még bőven a megengedett tartományon belül vannak) nem cseréltek más komponenst Hamilton erőforrásában.
Így pedig a 36 éves versenyzőt nem a mezőny végére száműzik, hanem csak tíz hellyel sorolják hátra az időmérőn elért eredményéhez képest. A százszoros futamgyőztes tehát számára legjobb esetben is csupán a 11. pozícióból kezdheti majd meg a Török Nagydíjat.
„Szimulációt futtattunk az év végéig esedékes összes verseny kapcsán és összhangot kellett találnunk a műszaki hibák kockázatával – mondta Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója a Sky Sports műsorában a csere okáról. – Nyilvánvalóan azt egyáltalán nem akarjuk, hogy műszaki hiba miatt ne érjünk célba egy versenyen, és utána még büntetést is kelljen vállalni. Felmerül a teljesítmény kérdése is, hiszen az erőforrások elveszítenek néhány lóerőt az élettartamuk során.”
A brit szakember hozzátette, azért csak a belső égésű motort cserélték ki, hogy ne kerüljenek teljesen kilátástalannak tűnő helyzetbe már a rajt előtt. „A 10 helyes rajtbüntetés és a belsőégésű motor [kicserélése] révén teszünk a legtöbbet a megbízhatóság és a teljesítmény érdekében is, és jobb csak 10 helyet veszíteni a rajtrácson, mint a végéről indulni” – magyarázta.
Felmerülhet a kérdés, hogy a Mercedes később nem módosítja-e a döntését, és nem cserél-e további elemeket,
Shovlin azonban leszögezte, hogy ez egyelőre nincs tervben. „Ez eléggé valószínűtlen – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Elég nagy munka kicserélni ezeket az elemeket egy versenyhétvége során, úgyhogy elégedettek vagyunk az eddig meghozott döntéssel és valószínűleg ehhez fogjuk tartani magunkat.”
Ezzel Hamilton lett a második, akiről kiderült, hogy motorcsere miatt megbüntetik, hiszen Carlos Sainz esetében ez már korábban hivatalossá vált. A spanyol pilóta Ferrarijában minden elemet kicseréltek, és Charles Leclerc után ő is megkapta a maranellóiak továbbfejlesztett erőforrását. A 27 éves versenyző a mezőny végéről fog indulni vasárnap.