Miután az USA Nagydíjon a vártnál jobban szerepeltek, a Ferrari előre dörzsölheti a tenyerét a Mexikóvárosi Nagydíj előtt, amely minden bizonnyal sokkal inkább a vörös autókhoz illő pálya lesz. A Scuderia az Orosz Nagydíjon bevetett motorfejlesztésével (egészen pontosan egy új hibrid rendszerrel) új életet lehelt a McLarennel a konstruktőri bajnokság harmadik helyéért folytatott csatába, aminek köszönhetően egyértelműen gyorsabbá vált, és bár még hátrányban van a pontok terén, már a wokingiak is őket tartják a jobbnak.
Noha sem Mattia Binotto csapatfőnök, sem Charles Leclerc és Carlos Sainz nem mondott pontos számot arra vonatkozóan, hogy mennyivel lettek gyorsabbak az új fejlesztésnek köszönhetően (részben azért, mert ez pályafüggő is), az USA Nagydíj után a svájci olasz kifejtette, hogy komoly előrelépést értek el, és az egyenesek minden részén jól jönnek nekik az extra lőerők.
A megnövelt teljesítmény mindig elérhető az egyenesekben, így már az egyenes kezdetén és végén is profitálunk belőle
– nyilatkozta Binotto az Autosportnak. – Hogy számszerűsíteni tudjuk ezt, ha megnézem az elmúlt hétvégét, akkor maximális leszorítóerővel mentünk, de így is tudtuk hozni a többiek tempóját az egyenesben. A tavalyi évet és az akkori helyzetünket figyelembe véve ez egyértelműen nagy előrelépés."
A Ferrari a 2019-es szezon nagy részében még a legjobb motorral rendelkezett, de miután kiderült, hogy ezt szabálytalan eszközökkel érték el, teljesen új motort kellett építeniük, és 2020-ra az utolsó helyre estek vissza ezen a téren.
Binotto szerint mostanra azonban ismét versenyben vannak, még úgy is, hogy a Mercedes szintjét azért nem hozzák.
„Tudjuk, hogy továbbra is van különbség a mostani legjobb motorhoz képest, de úgy véljük, hogy ez a különbség már nem olyan drámai."
Ami pedig külön bizakodásra adhat okot a Scuderiának, az az Austinban mutatott teljesítmény. „Általánosságban véve a kör egészén egyértelműen gyorsabbak voltunk az elmúlt hétvégén. Papíron ez nem olyan pálya volt, ami fekszik az autónknak. Ezért örülök a fejlődésnek, amit az elmúlt futamokon láttam. Az erőforrás fejlesztése egyértelműen segített, mind az időmérőkön, mint a versenyeken, ez pedig némi önbizalmat ad a hátralevő versenyekre."
A Mexikóban a mezőnyre váró 2200 méteres tengerszint feletti magasság és a ritka levegő pedig adhat is önbizalmat, hiszen ezen a pályán az erőforrások hatékonysága játssza a fő szerepet, és egy jó turbóval, illetve energia-visszanyerő rendszerrel a V6-os egység lőerőhátrányát is kompenzálni lehet.
Maximális leszorítóerővel fogunk versenyezni egy olyan pályán, ami kevésbé érzékeny a motorerőre, a Mercedeshez képesti lemaradás ezért kisebb lesz.
A mexikói pálya kedvezőbb lesz számunkra, mint az austini" – tekintett előre a csapatfőnök.