ISTANBUL, TURKEY - OCTOBER 8: Nikita Mazepin (9) of Haas team drives during the practice session ahead of the F1 Grand Prix of Turkey at Intercity Istanbul Park on October 8, 2021 in Istanbul, Turkey. The Formula One Grand Prix of Turkey will take place on October 10, 2021 at Intercity Istanbul Park. Onur Coban / Anadolu Agency (Photo by ONUR COBAN / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Vágólapra másolva!
A Scuderiától eltérően a Haas nem használja a továbbfejlesztett Ferrari-erőforrást és Günther Steiner szerint a 2022-es autó fejlesztése terén is külön utakon járnak.
Továbbfejlesztett erőforrást vetett be a Ferrari az Orosz Nagydíjon, először Charles Leclerc próbálta ki, majd Carlos Sainz is megkapta a Török Nagydíjon. A fejlesztés egyelőre bevált, az Alfa Romeo és a Haas autóiban viszont egyelőre nem vetették be. Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke elárulta, ez az ő esetükben saját döntés eredménye.
„Úgy döntöttünk, hogy nem kérjük az [új] hibrid rendszert, mert ez nem segített volna minket, nem sokat lendített volna rajtunk, de látok pozitívumokat – mondta Steiner. – Nagyon sokat dolgoztak a belsőégésű motoron is. Monza előtt Gene Haasszal elmentem Maranellóba és megmutatták nekünk, hogy mit hoztak létre.”
Steiner egyelőre nem akart következtetéseket levonni az új erőforrás működése láttán, és azt sem tudta megmondani, hogy mennyire lehet versenyképes az olaszok fejlesztése.
„Azt nehéz megmondani, hogy mennyire lesz jó, ugyanez a helyzet az autóval is. Ha jó a motorjuk, de a többieké szuperjó, akkor még mindig hátrányban vannak, de úgy gondolom, megfelelő erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy jobb motort készítsenek és jövőre egy szinten kellene lenniük a többiekkel vagy remélhetőleg még jobbnak.”
A Haas az eddigi fennállása során mindig arra törekedett, hogy a lehető legtöbb fejlesztéssel, tervezéssel és gyártással kapcsolatos feladatot kiszervezze, ennek részeként régóta együttműködnek a Dallarával, idén pedig a Ferrari szakemberei közül verbuváltak nekik egy önálló szervezeti egységet, ami továbbra is
Maranellóban működik, de csak a Haas autóján dolgoznak.
„Vannak embereink, akik a Ferrarinál dolgoznak, de a Haas foglalkoztatja őket, a Ferrari még csak nem is menedzseli őket, mert a szabály ezt nem teszi lehetővé. A Dallaránál is van még körülbelül 30 emberünk, aki kizárólag nekünk dolgozik és az év vége felé vagy a jövő év elején több embert is be tudunk vonni, ha megnőnek a munkaterhek.”
„Jó szakemberek dolgoznak ott és használhatjuk az erőforrásaikat, nem kell egész évre felvennünk embereket. Körülbelül 30 haasos ember van a Dallaránál és 70-80 a maranellói irodában.”