Mercedes' British driver Lewis Hamilton drives during the second practice session ahead of the Qatari Formula One Grand Prix at the Losail International Circuit, in the city of Lusail, on November 19, 2021. (Photo by KARIM JAAFAR / AFP)
Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas és Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója is pozitívan értékelte a Katari Nagydíj pénteki napját, de a finn pilóta felhívta a figyelmet, hogy még csak a szabadedzéseket rendezték meg. Lewis Hamilton viszont úgy érzi, javulnia kell.
zok után, hogy az első szabadedzésen Max Verstappen jelentős különbséggel verte meg a Mercedeseket, a reprezentatív körülmények között tartott második gyakorláson már Valtteri Bottas végzett az élen. A finn pilóta tempója kétségtelenül bizakodásra adhat okot, ám Lewis Hamilton mindkét tréningen feltűnően lassabb volt nála.
Bottas 2 tizedes előnyben zárt, ráadásul a 2. helyezett nem valamelyik élcsapat pilótája, hanem Pierre Gasly volt. A 32 éves versenyző 35 századdal bizonyult gyorsabbnak Verstappennél, amiért elsősorban a csapatnak hálálkodott.
A mai nap jól indult a beállítások terén
– nyilatkozta a Sky Sposrtsnak. – Az egyensúly már az elején remek volt, és csak apró módosításokat kellett elvégeznünk a második szabadedzésre, szóval ez ideális kezdése volt egy új pályán zajló hétvégének. A csapat nagyszerű munkát végzett azzal, ahogyan belőtte a beállításokat. Nem vagyunk messze a tökéletestől, de persze mindig van mit tenni a két edzés között, még vezetési szempontból is. Az ember nem találta még meg a maximális sebességet, szóval biztosan folytatjuk [a munkát].”
A legtöbben arra tippeltek, hogy a hátralévő helyszínek közül leginkább a katari kedvezhet a Red Bullnak, most viszont úgy tűnik, hogy Brazília után itt is a Mercedes a gyorsabb. Bottas ugyanakkor kiemelte, hogy a pénteki napnak még nem volt tétje.
„Jó volt ez az edzés, de edzés volt, és mi igyekeztünk a lehető legtöbbet tanulni belőle – fogalmazott. – A tempó jónak tűnik, de a mai napból nehéz következtetéseket levonni. Azonban, ahogyan említettem, érzésre jó volt, és ez ígéretes a hétvége hátralévő részére nézve.”
Miután az FIA módosított a pályaelhagyásokra vonatkozó szabályokon, és immáron minden kanyarban nézik, hogy az adott pilóta kiszélesíti-e az aszfaltcsíkot, Bottas is félreértésbe keveredett.
A finn versenyző a 7-es kanyarban sokallt be, és amikor közölték vele, hogy elvették a körét, kijelentette, hogy az a kanyar nem is volt ott a listán. A tízszeres futamgyőztes szerint ez a későbbiekben is fontos lesz.
„Mivel a bukótér végig aszfaltozott, könnyű lesodródni a pályáról és azzal időt nyerni – magyarázta. – A leggyorsabb köröm esetében volt egy kis zavar, hogy mi megengedett és mi nem, szóval ez biztosan téma lesz a versenyzői eligazításon. Ilyen a pálya természete, ami problémákat idéz elő.”
Bottasszal ellentétben Hamilton nem zárt jó napot, hiszen több mint 4 tizedet kapott csapattársától és Verstappen is gyorsabbnak bizonyult nála. A brit pilóta elismerte, hogy jelenleg távol van attól a szinttől, ahol lenni szeretne.
Nem igazán tudom, hogy mekkora a különbség, de le vagyok maradva, egyértelműen nem vagyok közel
– jelentette ki. – Vezetői szempontból rendben van [a pálya], csupa gyors kanyar található [rajta], szóval fizikailag megterhelő, de nincs nagy probléma. Volt egy kis sérülés, szerintem a kerékvető miatt, remélhetőleg nincs semmi komoly.”
Hamilton arra utalt, hogy autója megrongálódott, amikor átment a rázókövön. Amikor felvetették neki, hogy a futam során ismét összetalálkozhat-e Verstappennel, úgy válaszolt, hogy egyelőre lassú, ezért előbb ezt kell megoldaniuk. A Mercedes viszont összességében elégedett lehet.
„Az egész nap a tanulásról szólt, számunkra ez új pálya – mondta Andrew Shovlin, a brackley-iek mérnökigazgatója. – Rengeteg szimulációs munkát végeztünk, és az volt a kérdés, hogy ezek egyeznek-e a pályán látottakkal, Az autó azonban jól működik, és nagy örömünkre többé-kevésbé teljesültek a várakozásaink.
Valtteri kifejezetten erős napot zárt, úgyhogy összességében elégedettek vagyunk.”
A brit szakember tovább méltatta Bottas teljesítményét, de kiemelte, hogy Hamiltonnál is meg kell találniuk az ideális beállításokat. Emellett nem feledkezett meg a Red Bullról, akik szintén előreléphetnek szombatra.
„Ma úgy tűnt, hogy Valtteri diktálta a tempót, legyen szó akár egy körről, akár hosszú etapról – folytatta. – Ha az ő autója jól megy, akkor Lewisét is működésre kell bírnunk. Számunkra ez a péntek bizakodásra adott okot. Egy új pályán nem igazán tudjuk, hogy mire számítsunk, de jónak tűnik a helyzet. Meg kell oldanunk, hogy Lewisnak is jobb kedve legyen, a Red Bullnak pedig megvannak a saját problémái, amelyeken dolgoznak, szóval meg kell tartanunk az előnyünket, legyen az bármekkora.”