A következő szezontól kezdve megváltoznak a váltócserére vonatkozó előírások. Jelenleg úgy szól a szabály, hogy egy alkatrésznek hat időmérőt és futamot kell kibírnia (a szabadedzéseken használhatnak másikat), és csak ezt követően lehet büntetlenül kicserélni, kivéve abban az esetben, ha a pilóta nem ér célba. Amennyiben ez nem teljesül, az érintettet öt rajthellyel hátrasorolják, ahogyan az például George Russell-lel is történt a Mexikói Nagydíj hétvégéjén.
2022-től azonban ez megváltozik, és hasonló rendszer lesz érvényben, mint a különböző erőforráselemek esetében. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az egyes komponenseket bárhogyan lehet cserélgetni egészen addig, amíg a limitet nem lépik túl. Ha ez megtörténik, akkor a versenyző rajtbüntetést kap, aminek mértéke attól függ, hogy hány alkatrésznél szegték meg a szabályt.
A következő idénytől kezdve lényegében ugyanez lesz a helyzet a váltónál is, ami két egységből, a váltóházból és a belső részből áll.
Ha valaki bármelyikből túllépi a maximumot, azt 5 rajthelyes hátrasorolással szankcionálják. Szintén fontos változás, hogy a motorelemekhez hasonlóan innentől kezdve már a szabadedzéseken is ezekből kell gazdálkodniuk a csapatoknak.
És hogy mennyi lesz a határ? A jövő évi sportszabályzat legfrissebb, április 30-án közzétett változatában az szerepel, hogy váltóházból három, míg belső részből négy darabot használhatnak fel. Utóbbinál azzal egészítik ki az előírást, hogy ha a jövőben a futamok száma legalább 24 lesz, akkor a limitet is megnövelik eggyel.
Az Auto Motor und Sport viszont úgy értesült, hogy a csapatok megegyeztek abban, hogy egy évben ne három, hanem négy váltóházat vehessenek igénybe.
A portál információi szerint a tíz istállóból egyedül az Aston Martin nincs kibékülve a jelenlegi tervezettel, a silverstone-iak ugyanis teljes szabadságot szeretnének. A brit alakulatnál azzal érvelnek, hogy a költségvetési plafon miatt a kiadások egyébként sem szökhetnek az egekbe.
„Amúgy is szűkös költségvetés mellett kell dolgoznunk – idézi Andy Stevenson csapatmenedzsert az AMuS. – Ha a csapat arra akarja költeni a pénzét, hogy több váltója legyen, akkor az máshol fog hiányozni. Cserébe nem kellene a büntetésekkel bajlódni.”