MEXICO CITY, MEXICO - NOVEMBER 07: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda leads Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 and the rest of the field at the start during the F1 Grand Prix of Mexico at Autodromo Hermanos Rodriguez on November 07, 2021 in Mexico City, Mexico. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton és Toto Wolff sem érti, hogy Valtteri Bottas miért engedett utat Max Verstappennek a Mexikói Nagydíj rajtjánál. A Mercedes csapatfőnöke ezzel együtt elmondta, nem ezen múlt, hogy nem nyerték meg a versenyt.
Mint az utólag kiderült, Max Verstappen már a rajtnál eldöntötte a Mexikóvárosi Nagydíj végkimenetelét azzal, hogy a harmadik helyről indulva körbeautózta a két Mercedest. Ami pedig ennél is meglepőbb volt, hogy Valtteri Bottas tálcán kínálta neki a jól tapadó ideális ívet, amelyen a holland pilóta mindkét fekete autónál rövidebbet tudott fékezni, és elsőként fordult be az egyes kanyarba. A pole-ból rajtoló finn pilóta előzékenységétől Toto Wolff és Lewis Hamilton sem volt elragadtatva.
A hétszeres világbajnok a verseny után elmondta, előzetesen az volt a terv, hogy Bottas a tisztább oldalról indulva majd szélárnyékot ad neki, de a finn a vártnál gyengébben rajtolt, így egymás mellé kerültek. Hamilton szerint ezzel még nem is lett volna baj, ha csapattársa ez után nem hagyja teljesen szabadon a pálya bal oldalát.
„Én másképp képzeltem a rajtot abból a szempontból, hogy Valtteri jobban rajtol, én pedig be tudok menni a szélárnyékába. De mellette voltam, ami szintén nem volt rossz, utána pedig csak fedeztem a pályának azt az oldalát, hogy senki ne tudjon a belső íven megelőzni.
Akármelyik Red Bull is tűnjön fel a tükrömben, próbáltam magam mögött tartani, és azt gondoltam, hogy Valtteri is ugyanezt teszi. Ő azonban nyilvánvalóan nyitva hagyta az ajtót Maxnak,
aki a versenyívre került, és nagyszerű munkát végzett az egyes kanyar féktávján. Mivel én a belső, koszos oldalon haladtam, esélyem sem volt" – összegzett Hamilton.
Christian Hornert, a Red Bull csapatfőnökét meg is lepte Bottas előzékenysége. „Meglepett, hogy helyet hagytak Maxnak. Meg kell mondanom, Valtteri nagyon fair volt. Utána pedig azt hittem, hogy Max elvétette a féktávot, mert annyira későn fékezett, de betapadt az autója, onnan pedig már kontrollálta a versenyt."
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke már nem volt ennyire hálás a finnek. Az osztrák üzletember a Sky Sportsnak adott nyilatkozatában kijelentette:
Ennek nem szabadna megtörténnie. Két autónk volt elöl, és látszólag utat engedtük Maxnak, hogy körbeautózzon minket.
Utána jött Valtteri megpördülése és nullázása, ami finoman szólva is elég idegesítő."
Wolff később, a Mercedes sajtótájékoztatóján már próbált megértőbb lenni, és elmondta, hogy „ezekben az autókban nagyon nehéz a tükörből megítélni, hogy valójában mi zajlik az ember mögött, de ha jobban a pálya bal oldalán haladnak, akkor nem előzte volna meg őket, akkor feltartóztatták volna.”
A Mercedes csapatfőnöke szerint összességében ugyanakkor mindegy, hogy mi történt a rajtnál, mert Verstappen annyira gyors volt, hogy előbb-utóbb úgyis megelőzte volna őket.
„Gratulálnunk kell a Red Bullnak, mert a tempójuk teljesen más szinten volt. Szerintem akkor sem nyerhettünk volna, ha elöl maradunk a rajtnál, mert a bokszkiállásoknál körbeautóztak volna minket. Lewis bajnoki címének szempontjából kármentésről szólt a verseny, a konstruktőri értékelésben pedig Valtteri megpördülése nagyon fájdalmasan érintett minket" – utalt arra, hogy a Red Bull egy pontra zárkózott fel rájuk az összetettben, míg Hamilton hátránya 12-ről 19 pontra nőtt Verstappennel szemben.