Christian Hornert, a Red Bull csapatfőnökét figyelmeztetésben részesítette az FIA azért, mert a Katari Nagydíj előtt sértő kifejezést használt az egyik sportbíróra. Horner „zsiványnak" nevezte a Max Verstappen büntetéséhez hozzájáruló dupla sárga zászlót lengető személyt, majd utólag elnézést kért. Amikor pedig Damon Hill a Sky Sportson felvetette neki, hogy a kiélezett világbajnoki küzdelemben egyre nehezebben kezeli az érzelmeit, a Red Bull csapatfőnöke válaszul odaszúrt Toto Wolffnak.
Mindössze egy héttel korábban, a Brazil Nagydíjon a Mercedes csapatfőnökének több olyan pillanata is volt, amelyek szokatlanul érzelmesre sikerültek. Előbb a sprintfutam végén közölte Lewis Hamiltonnal a rádióban, hogy „mindenki megba..hatja", majd amikor a hétszeres világbajnok a versenyen megelőzte Max Verstappent, dühösen gesztikulálva káromkodott és mutogatott a kamerának a Mercedes garázsában.
Horner is ezeket az eseteket hozta fel.
Szerintem eléggé jól kezeltük az érzelmeinket. Én nem mutogattam vagy káromkodtam kamerákba vagy bármi ilyesmi.
Én egyenes vagyok, azt mondom, amit gondolok. Ha seggfej vagy, akkor megmondom, hogy szerintem seggfej vagy – válaszolta Hillnek, majd később, újságírók egy csoportjának megerősítette, hogy nem bánta meg azt a nyilatkozatát, amiért a sportfelügyelők beidézték, és ismét beszólt Wolffnak. – Nem, egyáltalán nem bánom. Hiszek a csapatomban. Az egyenes beszédet szeretem és mindig ily módon is viselkedek. Nem vagyok érzelmektől túlfűtött személyiség, nem produkálok kirohanást a kamerák előtt. Nincs gond a viselkedésemmel, és a jövőben is pontosan ugyanezt tenném."
Michael Masi versenyigazgató elfogadhatatlannak nevezte, hogy Horner „megtámadta" az egyik sportbírót,
a Red Bull csapatfőnöke viszont utólag is hangsúlyozta, hogy ilyesmiről szó sincs, ugyanakkor a büntetés jogosságát vitatva továbbra is úgy érezte, hogy érthető a frusztrációja.
„A sportbíró esetében az egyetlen probléma az volt, hogy ha bármilyen személyes támadást véltek a zsivány sárga zászlóra tett utalás mögött, az nem egy személynek vagy egy sportbírónak szólt. Nem tudom, hogy hallották-e az interjút, amiben ezt mondtam, de nem éreztem úgy, hogy ne lett volna indokolt [ezt mondani]” – mondta az újságíróknak.
„Azt mondtam az egyik tévétársaságnak, hogy úgy érzem, volt egy zsivány sportbíró, aki sárga zászlót lengetett, a felügyelők pedig emiatt megsértődtek – folytatta Horner. – Én pedig biztosítottam őket, hogy nem akartam megsérteni a személyt.
Az sokkal frusztrálóbb volt, hogy három-négy autó elment a parkoló autó mellett sárga zászló nélkül, a mienk pedig dupla sárgát kapott.
A bocsánatkérésemet szerintem elfogadták, és szeretném világossá tenni, hogy [a nyilatkozat] nem a sportbíróknak szólt. Szerintem ők világszerte csodálatos munkát végeznek. Önkéntesek, akik nélkül nem lenne motorsport. A körülmények voltak frusztrálóak, és szerintem tanulhatunk belőlük."
Természetesen a Mercedes csapatfőnöke sem úszta meg, hogy az istálló futam utáni sajtótájékoztatóján ne kapjon kérdést kollégájának beidézéséről, illetve arról, hogy szerinte helyénvaló volt-e úgy büntetni Bottast és Verstappent, hogy az FIA által kontrollált fénypanelek és a versenyzők kormányán levő jelzések nem működtek.
„Sárga zászló volt érvényben, mert egy autó parkolt a pálya jobb oldalán. Szerintem ez a megszokott eljárás. A büntetések sajnálatosak, de ezek a szabályok. Megesett ez velünk tavaly Ausztriában Lewis-zal az időmérőn. De akkor gondoljunk bele! Miként változtassunk ezen. Dupla sárga zászlót lengetnek, egy autó van a pályán, a szabály pedig azt mondja, hogy lassítani kell olyan módon, hogy akár meg is kell tudni állni."
Miután Wolfftól újra megkérdezték, hogy de ez esetben csak zászlójelzés volt, kissé zavaros választ adott. „Ott vannak a fényjelzések, a kormány kijelzője, a zászlók, illetve parkol egy autó a pályán. Négy körülmény, amit meg kell ítélni. Persze az időmérő hevében ilyen dolgok megtörténhetnek, de nem lenne szabad megtörténniük, mert veszélyes lehet. De mindkét irányba igaz lehet ez."
Ami Horner szavait és beidézését illeti, Wolff kérdésre belefogott annak kommentálásába, majd elharapta a mondatot és másképp folytatta.
Nagyon sok minden forog kockán, és szerintem az embernek mindig... Tudod, nem is igazán akarom kommentálni ezt
– válaszolta az őt kérdező újságírónak. – Mindannyian felelősek vagyunk azért, hogy mit teszünk, mit mondunk és miként kezeljük a nyomást, ami egyértelműen nagyon nagy. Nem is hallottam, hogy pontosan mit mondott, csak hogy csintalan volt."
A Mercedes csapatfőnöke egy újabb, ezzel kapcsolatos kérdésre már csak annyit felelt: „Erre nem is tudom, hogy mit mondjak."