Idén harmadszor rendeznek az F1-ben sprintfutamos hétvégét, amelynek lényege, hogy az első szabadedzés után még pénteken délután megrendezik a hagyományos időmérő edzést, ami nem a nagydíj rajtsorrendjéről, hanem egy szombati sprintfutam rajtrácsáról dönt. A sprinten az első három helyezett 3-2-1 arányban pontokat szerez, és eldől a vasárnapi indulási sorrend is.
Az idén hivatalosan tesztelés alatt álló formátumot eddig Silverstone-ban és Monzában alkalmazták, a futamok mindkét esetben mérsékelten izgalmasak voltak, viszont a nagydíjak alakulását befolyásolták és a közönség, valamint a nézettségi adatok alapján is inkább pozitív az újítás megítélése.
A pontverseny 2. helyezettje, Lewis Hamilton viszont nem kifejezetten lelkes,
pedig a hétvége lehetőséget nyújt, hogy a megszokott 25+1 helyett akár 29 pontot szerezzen, így a lehető legjobb esetben a 19 pontos hátrány helyett akár 10 pontos előnnyel is távozhat Interlagosból, de szerinte ehhez mindenképpen versenyképesebbnek kell lenniük a Mexikóvárosban mutatott formájuknál.
„Nos, ez nem kedvez nekünk, ha ők gyorsabbak, úgyhogy majd meglátjuk. Szerintem arra kell összpontosítanunk, hogy az autót a megfelelő formába hozzuk, ami nem könnyű, mert nem egyszerű beállítani ezt az autót, de gondolom, hasonló a helyzet a többieknél is” – nyilatkozta a hétszeres világbajnok az FIA sajtótájékoztatóján.
Hamiltonnak és a Red Bull mérnökeinek is fájhat a feje
amiatt, hogy csak egy szabadedzés áll a rendelkezésükre a megfelelő beállítások eltalálására. Ez idén eddig a Red Bullnak nagyobb gondot okozott, de a Mercedesnél is résen kell lenniük, mert a nem megfelelő rajtpozíció a sprinten és a nagydíjon is megbosszulhatja magát.
„Az előzés szempontjából ez nem túl jó pálya – állította. – Persze, ott van a hosszú egyenes, de úgy hiszem, hogy ez az egyik legnehezebb helyszín az előzés terén. A listán közel van a legnehezebbhez az egész évben. Nagyjából 1,1 másodpercnyi tempóelőnyre van szükség az elöl haladó autóhoz képest azért, hogy 50 százaléknyi esély nyíljon az előzésre vagy valami hasonlóan őrült a helyzet, szóval az előzés szempontjából most nem jó a helyzet.”
Hamilton még nem tudott sprintfutamot nyerni,
Verstappennek ez Silverstone-ban sikerült és Monzában is növelte a pontelőnyét brit ellenfeléhez képest. Bár a fiatal generációt képviseli az F1-ben, elmondta, hogy ő jobban kedveli a hagyományos lebonyolítású versenyhétvégéket, és nem hiszi, hogy az új formátum teszi majd izgalmasabbá a futamokat.
„Úgy gondolom, a legfőbb izgalomforrás a rajt, mert utána úgyis mindenki olyan gumikat használ, amelyek kibírják a végéig, úgyhogy nem lesz sok előzés, főleg az elején – vélte. – Nem hiszem, hogy sokat számít, hogy éppen melyik pályán próbálgatjuk ezt.”
„Vannak még dolgok, amiket finomítani kell ezzel kapcsolatban, de ha az embereknek tetszik a rajt izgalma és akkor így két rajtot is csinálunk egy hétvégén, akkor miért ne. Személy szerint, nekem jobban tetszenek a hagyományos F1-es hétvégék, ahol, ha versenyképesek az autók és a csapatok szorosan együtt vannak, akkor természetesen semmilyen változtatásra nincs szükség.”