Minden idők egyik legnagyobb mértékű technikai változása jön az F1-ben, hiszen a jövő évi autókat teljesen más koncepció alapján kell megépíteni, mint az idei versenygépeket. Ennek következtében a Mercedest és a Red Bullt leszámítva a csapatoknak ez amolyan átmeneti év volt, és nem vagy alig fejlesztettek.
Így volt ezzel a Ferrari is. A maranellóiak a legtöbb istállóhoz hasonlóan már az idény elején leszögezték, hogy teljes mértékben a 2022-es autóra koncentrálnak. Ezt még akkor is betartották, ha az idény második felére, vagy még inkább utolsó harmadára egyértelműen előreléptek.
A válasz az, hogy nem
Ugyanakkor ez így, ebben a formában nem teljesen igaz, hiszen az Orosz Nagydíjra új specifikációjú erőforrással álltak elő. A francia szakember ugyanakkor kiemelte, hogy ezt a következő idényben is tudják majd hasznosítani, hiszen a motorra vonatkozó előírások nem változnak. Ezzel együtt hozzátette, a látszat ellenére nem nyertek vele annyira sokat.
„Semmi olyasmi nem volt, ami jelentősen változtatott volna a helyzeten – szögezte le. – Azonban, ha belegondolunk, nagyon kicsik a különbségek, és visszatekintve azt mondhatjuk, hogy ha ez nem lett volna, akkor néhány század vagy tized miatt visszaesünk. Úgy vélem,
azért éreztük ennek a hatását az idény második felében – vagy talán az idény harmadik részében még jelentősebb volt –, mert ennyire szoros a mezőny.”
A különbség azért is lehetett annyira látványos, mert az idény első felében a Ferrari pilótái gyakran pozíciókat vesztettek a futamokon az egyenesbeli hátrányuk miatt. Az új erőforrásnak köszönhetően viszont visszaköszönt az autó valódi teljesítménye.
„A másik szempont, amint arra bizonyára emlékeznek, hogy annyira ki voltunk téve az előzési helyzeteknek, hogy bizonyos szakaszokon az autó abszolút tempója nem is annyira számított, mivel a csaták során olyan szinten kiszolgáltatottak voltunk, hogy ha egyszer visszaestünk, akkor annyi volt – magyarázta Mekies. – Szóval mindez végül segített nekünk, hogy jobban kihasználjuk az autóban rejlő potenciált.”
Bár ez normális esetben nem szolgálna valódi hírértékkel, a Ferrari esetében mindig felmerül, hogy van-e a két pilóta között csapatsorrend. Mattia Binotto azonban leszögezte, hogy korai erről beszélni, és csak indokolt esetben döntenek Charles Leclerc vagy Carlos Sainz mellett a másikkal szemben.
Mindig a csapat az elsődleges, de kétségtelen, hogy ha a bajnokságban képesek lesznek fontos pozíciókért harcolni, akkor a pályán [elért eredmény] fogja meghatározni, hogy ki van előrébb [a rangsorban]