A 2021-es idény során a Red Bull és a Mercedes összességében rendkívül kiélezett párharcot vívott, de az egyes területeket vizsgálva nyilvánvalóan mindkét csapatnak megvoltak a maga erősségei és gyengeségei. Ami egészen biztos, hogy egy-két kivételtől eltekintve a bikások évek óta mindenkinél gyorsabban hajtják végre a kerékcseréket, és előfordul, hogy mindez pozíciókat jelent valamelyik pilóta számára.
A csillagos istálló azonban ennek jövőre véget vethet, ugyanis a japán Autosport jelentése szerint a múlt heti abu-dzabi teszteken új kerékpisztollyal kísérleteztek. Ha az újítás beválik, akkor a konstruktőri bajnokság győztese minden téren jól járhat.
A Mercedes az erre szakosodott olasz Dino Paolival együttműködve vezeték nélküli kerékpisztolyt próbált ki az idényzáró helyszínén.
Amennyiben beválik, több szempontból is megkönnyíti a szerelők munkáját, főleg a jövő évi kerekek esetében.
2022-ben ugyanis már 18 colos felnikre szerelt abroncsokkal fognak versenyezni, ami azt jelenti, hogy egy keréktárcsa, illetve gumi 4 kilogrammal nehezebb lesz az idei változatnál. Ilyen körülmények között kifejezetten nagy segítség, hogy
a szintén nehéz bokszutcai berendezést, vagy legalábbis annak egy részét nélkülözhetik.
Bizonyos tudósítások arról is beszámolnak, hogy a kerékpisztoly automatikusan változtatja meg a forgásirányát a régi kerékanya levétele, valamint az új feltétele között. Ugyanakkor egy tavalyi videó tanúsága szerint ez a folyamat már akkor is így működött a címvédő istállónál. Emellett az sem biztos, hogy ők az egyetlenek, akik ilyen jellegű újításon dolgoznak.
Már csak azért sem, mert a megoldásnak más előnyei is vannak, amelyek akár az egész sportág érdekeit is szolgálhatják. Az eszköz nem csupán a szerelők dolgát könnyíti meg, hanem szállítani is sokkal egyszerűbb, valamint kevesebb energiát fogyaszt az eddig használt verziónál. Ennek tudatában pedig az is kijelenthető, hogy jóval környezetkímélőbb, mint a vezetékes változat.