A Racefans értesülései szerint hamarosan komoly bejelentést tesz az Audi, és a 2022-es év elején megerősíti, hogy a 2026-os új motorszabályok érkezésével beszáll a Forma-1-be. Markus Duesmann bizottsági elnök és Oliver Hoffmann, a műszaki fejlesztési részleg igazgatósági tagja elmondta, hogy elégedettek az FIA által az új motorszabályok terén tett előrelépésekkel, ami a gyakorlatban az erőforrások egyszerűbbé és olcsóbbá válását jelenti, miután megszabadulnak a drága és bonyolult hőenergia-visszanyerő rendszertől (MGU-H).
Az Audi elköteleződéséről Duesmann és Hofmann kedden levelet küldött Stefano Domenicalinak, az F1 elnök-vezérigazgatójának, illetve Jean Todt leköszönő FIA-elnöknek. Ebben a levélben azt írták, hogy
a 2026-ban életbe lépő új motorszabályok tervezete véleményük szerint igazságos kompromisszum az újonnan érkező és meglévő gyártók között, miközben az új erőforrásokkal kapcsolatban lefektetett céloknak is megfelel.
A Motorsport Világtanács megerősítette, hogy a 2026-tól az F1-ben használatos erőforrások megtartják a jelenlegi, 1,6 literes V6-os belső égésű motorokat, miközben növelik a generálható elektromos energiát (369 lóerőre) és elhagyják a drága MGU-H-t. És ami még nagyon fontos, hogy költségplafont vezetnek majd be az erőforrásokra is. Mindez a 100%-ban fenntartható üzemanyagok bevezetésével megfelel a VW-konszern céljainak, amely az Audi mellett a Porschéval is beszállhat, de egyelőre csak előbbi elköteleződéséről van szó.
A Racefans azt írja, hogy az Audi igazgatósága és felügyelő bizottsága most arról fog dönteni, hogy formálisan jóváhagyja-e a belépését a sportágba.
Hogy az új gyártó melyik csapattal léphet partneri viszonyra, arról nem esett szó, de a Red Bull, a McLaren és a Williams is a lehetséges célpontok között van. Jost Capito, a grove-iak csapatfőnöke korábban a VW-motorsport részlegének vezetője volt, míg Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke a Porschétól érkezett az F1-be.
A szaklap még hozzáteszi, hogy az általa is megtekintett levélben az Audinak azért sikerült odaszúrniuk a nagy ellenfél Mercedesnek azzal, hogy gratuláltak a leköszönő Jean Todtnak, amiért „igazságosan" zárult le az idei világbajnoki sorozat. Ezzel természetesen arra céloztak, hogy a Mercedes visszavonta fellebbezési szándékát és beletörődött, hogy Max Verstappen lett az idei világbajnok.