Rendkívüli kört futott Max Verstappen a Szaúd-arábiai Nagydíj időmérő edzésének végén, egészen az utolsó kanyarig úgy tűnt, hogy számottevő előnnyel legyőzi Lewis Hamiltont és megszerzi a pole pozíciót egy olyan pályán, ahol az ellenfél előzetesen esélyesebbnek tűnt, de hibázott, így csak a két Mercedes mögé ért oda a 3. helyre.
„Már 4 tized volt az előnye, ami ezen a pályán egy örökkévalóság – írta le a helyzetet Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Servus TV-n. – Láthattuk, hogy amikor fékezett, a bal első kereke blokkolt, ennek következtében már nem volt meg a tapadása, és kicsúszott. Utólag mondhattuk volna azt, hogy vegyen vissza, mert már akkora az előnye, de az nem Max lenne, és mi sem ilyenek vagyunk.”
Marko rámutatott, hogy nüanszokon múlt Verstappen sikere vagy bukása a kör során, ezt Fernando Alonso is sugallta.
A kétszeres világbajnok és Daniel Ricciardo épp a Ziggo Sportnak nyilatkozott, amikor a holland pilóta a Q3-as második körét teljesítette, Alonso már a kör elején felhívta a figyelmet, hogy a Red Bull versenyzője pengeélen táncol, majd a második szektor után úgy érezte, hogy Verstappennek már meglesz a pole pozíció, láthatóan meglepődött, amikor ellenfele a falnak ütközött.
A hiba miatt Verstappen lemaradt az első sorról, mindkét Mercedes mögé szorult, de lehet, hogy ennél is nagyobb visszaeséssel kell számolnia, mert az ilyen baleseteknél az energiaelnyelés miatt felmerül a sebességváltó sérülésének lehetősége, akkor is, ha az autó hátsó része kevésbé törik össze.
A Monacói Nagydíj időmérőjén Charles Leclerc is hasonlóan járt, ő is a Q3 végén ütközött a falnak, de megtarthatta a pole pozícióját,
a rajtrácsra viszont már nem állhatott fel, mert a Ferrari előzetes vizsgálatai ellenére a sebességváltó a bokszból kifelé megadta magát, így a monacói pilóta el sem rajtolhatott a futamon. Marko kijelentette, hiába kell igyekezniük, hogy megtarthassák az előnyt Lewis Hamiltonnal és a Mercedesszel szemben, nem fognak kockáztatni.
„Szét kell szednünk és meg kell vizsgálnunk. Láthattuk, hogy mi történt Leclerc-rel Monte Carlóban. Az ő becsapódása hasonló volt. Úgy döntöttek, hogy nem cserélik ki [a sebességváltót], aztán paff, a kivezető körön nyilvánvalóvá váltak a következmények. Olyan gyorsak vagyunk, hogy nem vállalunk semmilyen kockázatot. Ha a sebességváltón sérülés nyomát látjuk, ki fogjuk cserélni. Nehéz itt előzni, de akkor is.”