Nem újdonság, hogy gyakran mintha hiányozna a következetesség a csaták során elkövetett vitatott megmozdulások, előzések és védekezések terén. A Forma-1 öt évvel ezelőtti világbajnoka, Nico Rosberg szerint ezen a területen mindenképp mielőbbi lépésekre van szükség, hogy átláthatóbb legyen a sportág.
A szezonzáró futam első körében Lewis Hamilton és Max Verstappen is között volt egy ilyen megosztó jelenet, Rosberg ezt hozta fel példaként. „Verstappen megelőzte Lewist és kicsit kiszorította. Lewis padlógázzal ment tovább a kanyart levágva és újra az élre állt. Mi, szakértők egyöntetűen azt mondtuk, Lewisnak vissza kellene engednie Maxot, de nem utasították erre" – elevenítette fel a Sky Sports News-nak.
Tette mindezt annak apropóján, hogy hivatalba lépett az FIA új elnöke, a Jean Todtot váltó Mohammed bin Szulajm, és reméli, hogy ez a váltás az ítélkezésben is változást hoz.
.„Az új vezérrel itt a lehetőség a változásra a sportban. Az előzésekkel, a kerék-kerék elleni csatákkal új fejezetet kell nyitni" – jelentette ki Rosberg.
Az FIA-nak rendet kell tennie, hogy ne legyenek hasonló viták.
„Jót tenne a sportnak, ha könnyebben érthető lenne, ide tartozik a kerék-kerék elleni csaták, a helyes és helytelen manőverek egyértelműsítése. Gyorsan kellene döntést hozni és továbblépni. Ki kell irtanunk az ilyen vitákat, ez fontos."
Nem az előzésekkel kapcsolatos, de szintén sok vita tárgya a pálya határainak betartása. Egy Ally nevű felhasználó a Twitteren összegyűjtötte a pilóták ezzel kapcsolatos kihágásait, és a legtöbbször toronymagasan Nyikita Mazepin nem tartotta be a pálya szélére vonatkozó előírásokat. A Haas orosz versenyzője egy nagydíjhétvégén átlagban négyszer-ötször ment túlságosan a vonalon túlra, bár ez nem sorolható egyértelműen a szabálytalanságok kategóriájába, felfogható a határok feszegetésének is.
A legszabályosabb Esteban Ocon volt ezen a téren, míg Max Verstappen feleannyiszor ment a csíkon túlra, mint bajnoki riválisa, Lewis Hamilton. Igaz, a holland ezzel egy pontot vesztett, mert emiatt törölték azt a körét a Portugál Nagydíj végén, amivel elvihette volna a leggyorsabb körért járó bónuszpontot.