Max Verstappen idei első komoly hibáját követte el a Szaúd-arábiai Nagydíj időmérő edzésén, amikor utolsó, a hiba nélkül minden bizonnyal pole-t érő gyorskörében a falhoz csapta a Red Bullt. A holland pilóta ezzel csak a harmadik rajtkockát szerezte meg, és már annak is örülhet, ha nem kell váltót cserélni az autójában, amivel 5 hellyel sorolnák hátra, és csak a 8. pozícióból indulhatna. A pontverseny éllovasa az időmérő után úgy érezte, ugyanott fékezett az utolsó kanyarban, mint a korábbi körökben, a győzelmet pedig a harmadik helyről is elérhetőnek tartotta.
„Érzésem szerint ugyanott fékeztem, mint korábban, de blokkolt a bal első kerekem, ami után próbáltam befejezni a kört, de elcsíptem a falat a kijáraton, úgyhogy nem tudtam folytatni – összegezte a történteket Verstappen az FIA sajtótájékoztatóján. – Természetesen ez hihetetlenül csalódáskeltő. Úgy gondolom, hogy jó autónk volt az időmérőn, úgy tűnt, minden összeáll, a Q1-ben és Q2-ben csak nehéz volt jó kört összehozni a forgalom és egyebek miatt. A Q3-ban viszont már jó volt a helyzet, csak sajnos nem tudtam befejezi a kört."
Verstappen kitért arra, hogy a kormánykijelzőjén ő is látta, hogy 3 tizeddel gyorsabb az előző körénél.
Valójában pedig még ennél is többet javított, a tempós 23-as kanyarból kifelé ugyanis valóban 3 tizedes előnyben volt, ám az ezt követő padlógázas szakaszon 1 tizeddel nőtt az előnye a korábbi köréhez képest
, és az utolsó kanyarba érve már 4 tizedet mutatott a kijelzője.
Az utolsó kanyarba érve úgy éreztem, hogy nyerhetek még egy kis időt. Tudtam, hogy Lewis másfél tizeddel volt gyorsabb az előző körömnél.
Úgy álltam hozzá, ahogy az időmérőn mindig is, de blokkoltak a kerekeim. Most majd meg kell néznem, hogy később fékeztem-e vagy nem. Érzésem szerint nem – nyilatkozta Verstappen, akit elképzelhető, hogy a minden korábbinál nagyobb tempóval bevett 23-as kanyar tréfált meg, aminek köszönhetően olyan sebességgel érkezett meg az utolsó féktávhoz, amekkorával korábban egyszer sem. – Nagyon csalódáskeltő mert addig igazán jó kör volt, nagyon élveztem, az pedig hihetetlenül csalódottá tesz, hogy nem fejeztem be, különösen most, a világbajnoki címért zajló csata tükrében."
Alapjaiban határozza meg Verstappen esélyeit, hogy a Red Bull váltót cserél-e az autójában. Helmut Marko az időmérő után kijelentette, hogy nem fognak kockáztatni, és bármilyen apró sérülés vagy kockázat esetén új váltót szerelnek be a 33-as rajtszámú RB16B-be, amivel a 8. helyre lökik hátra a hollandot.
A döntés megerősítése csak az FIA hivatalos dokumentumainak kiadásakor várható, ám a RacingNews365.com és a jól értesültnek számító holland újságíró, Erik Van Haren is úgy tudja, hogy
Verstappen váltója megúszta az ütközést és a Red Bull nem fogja kicserélni azt, így a holland pilóta a két Mercedes mögül rajtolhat.
Verstappen az időmérő után nem foglalkozott az esetleges büntetéssel, és az volt az alapállása, hogy a harmadik helyről kezdi majd meg az 50 körös versenyt. Amennyiben így lesz, szerinte lesz esélye a győzelemre. „Úgy tűnik, hogy legalább harcolhatunk. Katarban nagyon nem volt meg a tempónk, de úgy tűnik, az autónk itt egy kicsit jobban működik. Remélem, hogy a versenyen jól lehet majd követni az elöl haladót, és ha ez lesz a helyzet, akkor biztos vagyok benne, hogy jó esélyünk lesz a győzelemre."
„Az ember természetesen az első helyről szeretne rajtolni, de továbbra is a győzelemre hajtok. Az autó tempója ad nekem reményt. Katarban négy és fél tizeddel voltunk lassabbak, abban a helyzetben pedig tudod, hogy nehéz verseny jön.
Itt viszont szerintem jó esélyünk van. A harmadik helyről a győzelem egy kicsit nehezebb, de egyértelműen nem lehetetlen."
Verstappen elmondta, az edzések alatt nem volt alkalma követni egy másik autót, de nemcsak az lesz meglepetés, hogy mennyire lehet majd közel maradni a másikhoz, hanem a gumik viselkedése is. Az időmérőn látottak alapján a Red Bull abban bízhat, hogy szombaton ők azonnal működésre tudták bírni az abroncsokat, míg a Mercedesnek a lágy gumik üzemi hőfokra hozása is körökbe telt.