Mercedes' British driver Lewis Hamilton drives during the third practice session of the Formula One Saudi Arabian Grand Prix at the Jeddah Corniche Circuit in Jeddah on December 4, 2021. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Toto Wolff szerint lehet, hogy a Red Bull előtérbe helyezte az időmérőt az autója beállításaival a Szaúd-arábiai Nagydíjon, ugyanakkor erősebb teljesítményt várt saját pilótáitól, mint amit mutattak.
Bár a Mercedes kisajátította az első rajtsort a szaúdi időmérőn, ez csalóka képet fest az erőviszonyokról, Max Verstappen ugyanis egy szenzációsnak ígérkező körrel vágtatott a pole pozíció felé, amikor az utolsó kanyarban megcsúszott és megrongálta az autóját.
Lewis Hamilton a hivatalos közvetítésben adott nyilatkozatában kifejtette, hogy szenvedett a tapadással; ez vélhetően összefügg az este lehűlő időjárással és az alacsonyabb aszfalthőmérséklettel. Toto Wolff szerint a nyers tempó alapján Verstappennek kellett volna az élen végeznie.
„Őrület" – kommentálta a csapatfőnök a Skynak az eseményeket.
Felsőbbrendű volt a felszerelésük ma.
„A gumikat a megfelelő hőmérsékleti tartományba hozták egyetlen körrel, míg mi szenvedtünk a tapadással."
„Sokkal erősebb formára számítottunk. Gyors az autónk, úgy tűnt, a lendületes kanyarok passzolni fognak hozzá, de az idei szezon már rengeteg meglepetést okozott. Austinban nekünk kellett volna nyerni, de nem sikerült, aztán hirtelen Brazíliában mi szerepeltünk váratlanul jól." Az előzetes tippek most sem jöttek be, mert konszenzus volt abban, hogy a sok padlógázos szakasz miatt itt a Mercedes lesz előnyben.
A szezonban már volt példa rá, hogy a gumimelegítésben a Red Bull hatékonyabbnak bizonyult a Mercedesnél, ez mutatkozhatott meg a dzsiddai utcai pályán is. Wolff ugyanakkor felvetette, hogy riválisuk a beállításoknál másra helyezte a hangsúlyt (a pénteki edzésen Verstappen panaszkodott a gumikra), ami a futamon kisebb különbséget eredményezhet.
„Azt gondolom, ők az egykörös tempóra koncentráltak, ezért tudták gyorsan bemelegíteni a gumikat – nyilatkozta Wolff. – Úgy látom, az egyenesekben azonos szinten voltunk, de a gyors íveken elmaradtunk tőlük, ahogy az időmérőn néhány lassabb fordulóban is. A pilótáknak nem tetszett az autó alulkormányzottsága."