A monacói és bakui küszködés után a Mercedes a 2018-as és 2019-es tapasztalatok alapján egyik legerősebbnek számító pályáján (az említett két év során mindössze egyetlen versenykör volt, amelyet nem egy Mercedes töltött az élen a Paul Ricardon) is kikapott a Red Bulltól, ám pozitívum a címvédő gárda számára, hogy a versenytempója alapján akár nyerhetett is volna. Legalábbis Andrew Shovlin, a csapat vezető versenymérnöke szerint, aki kiemelte, csak úgy győzhetik le a Red Bullt, ha szinte tökéletesen teljesítenek.
A szezon elejétől kezdve világos, hogy az idén a Red Bull és a Mercedes között dől el a vb-cím, ám az első versenyekkel ellentétben az utóbbi futamokon a világbajnok istálló egyértelműen az üldöző szerepébe kényszerült. Franciaországban ezzel együtt nyerhetett volna, ha a Red Bull által is követett két kiállásos stratégiát alkalmazza. „Idegesítő, mivel szerintem megnyerhettük volna a versenyt, és szerintem végezhettünk volna két autóval a dobogón – jelentette ki Andrew Shovlin, a csapat vezető versenymérnöke, aki rávilágított arra, hogy az operációs hibákon ment el a verseny. – Olyan bajnokság a mostani, amelyben nem igazán engedhetjük meg magunknak, hogy elszalasszuk ezeket a lehetőségeket. Jó autónk van, ezt a versenyen meg is mutattuk.
Az időmérőn szerintem hiányzik egy kicsi, de versenyen, normál pályán képesek vagyunk nyomás alá helyezni a Red Bullt. De tudjuk, hogy ehhez és a futamgyőzelmekhez szinte tökéletesnek kell lennünk."
Shovlin amondó, hogy jelenleg a Red Bull az idei szezon esélyese, de nem írja le saját magukat sem, mondván képesek nyerni, csak ahhoz nem követhetnek el hibákat.
„Úgy tekintünk erre a helyzetre, hogy ez a csapat a legjobbját nyújtva képes legyőzni a Red Bullt. Franciaországban szerintem a kihagyott lehetőségek jelentették a különbséget.
Tudjuk, hogy nehéz lesz, és úgy gondoljuk, hogy a Red Bull a favorit.
Világos, hogy nagyon jó csomagjuk van, de ha a legjobbunkat nyújtjuk, akkor legyőzhetjük őket és megnyerhetjük a bajnokságot."
Shovlin szerint számos olyan dolog van, amivel a Francia Nagydíjon nem végeztek elég jó munkát, de „elég jók vagyunk abban, hogy brutálisan őszinték legyünk magunkkal és kielemezzük a történteket. Néhány napig ezt tesszük, majd remélhetőleg Ausztriában erősebben térünk vissza."
Az egyik ilyen az, hogy alábecsülték az elévágás erejét, és a kerékcserénél azt hitték, hogy az élen álló Lewis Hamilton akkor is meg fogja tudni tartani a pozícióját Max Verstappennel szemben, ha egy körrel a holland pilóta után cserél kereket. Csakhogy a Red Bull remek kivezető kört teljesített a kemény gumikon és átugrotta a hétszeres világbajnokot.
„Amikor éppen, hogy három másodperccel vezettünk Max előtt, azt gondoltuk, hogy biztonságban vagyunk az elévágással szemben, de nem ez volt a helyzet. Még most sem teljesen értjük, hogy miért mutatta azt a szimulációnk, hogy rendben leszünk. Egyértelmű, hogy ezt utólag meg kell értenünk."
A szakember elárulta, hogy a kemény gumin autózható kivezető körös tempó alábecsülése sem magyarázza teljesen azt, hogy miként tudott Verstappen 3 másodpercet ledolgozni egy kör alatt, mivel a háromból csak 2,5 másodpercet írnak ennek a számlájára, azaz marad fél másodperc, amiről továbbra sem tudják, hogy hol veszítették el. Ennek megértéséhez Shovlin szerint el kell merülniük a részletekben.