Kereken egy hónappal a tavalyi szezont lezáró Abu-dzabi Nagydíj után még mindig kérdéses a világbajnoki címet Max Verstappennel szemben a 2021-es idény utolsó körében elbukó Lewis Hamilton jövője. Sokáig úgy tűnt, hogy a hétszeres világbajnok egyszerűen csak elvonult egy időre, hogy feldolgozza az Abu-Dzabiban történteket, miközben Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egyértelművé tette, hogy sem ő, sem pilótája nem ért egyet Michael Masi versenyigazgató döntéseivel az utolsó futamon.
A napokban azonban több forrás is arról számolt be, hogy egyáltalán nem magától értetődő az, hogy Hamilton 2022-ben is a mezőnyben lesz, és bár továbbra is ez a legvalószínűbb forgatókönyv, ehhez az FIA-nak is cselekednie kell. Hogy mit, azt a BBC szellőztette meg.
Craig Slater, a Sky Sports riportere Hamiltonhoz közel álló forrásokra hivatkozva a minap azt nyilatkozta, „továbbra sem eldöntött", hogy a Mercedes világbajnoka ott lesz a rajtrácson a márciusi szezonnyitón, mivel igen rosszul érintették őt az Abu-Dzabiban történtek. Slater azt is elmondta, hogy egy, a helyzetet jól ismerő forrása állítja: Hamilton jövője nagyban függ az FIA által a szezonzárón történtek kivizsgálására felállított bizottság megállapításaitól és attól, hogy ez a bizottság miként formálja át az F1 döntéshozatali rendszerét, elkerülve a jövőben az abu-dzabihoz hasonló eseteket.
Andrew Benson, a BBC szakírója szerint azonban ennél is többről van szó, és hiába nyilatkozta Toto Wolff, hogy Michael Masi versenyigazgató lecserélése önmagában nem oldaná meg a helyzetet,
a Mercedes ennek ellenére Masi fejét követeli, sőt, még Nikolasz Tombaziszt, az FIA formaautós bizottságának elnökét is szeretné eltávolítani a pozíciójából.
Mindez pedig nemcsak saját maguk miatt, hanem Hamilton megnyugtatása miatt is fontos, a BBC szerint a hétszeres világbajnoki ugyanis „elvesztette a hitét az FIA-ban". A BBC Sport megkeresésére a Mercedes nem kívánta kommentálni a Hamilton jövője körüli találgatásokat.
A magas rangú forrásunk azt mondta, hogy a Mercedes azért állt el a fellebbezéstől, mert quid pro quo megállapodást kötött az FIA-val,
ami úgy szól, hogy Michal Masi és Nikolasz Tombazisz sem tölti be az eddigi pozícióját a 2022-es szezonban" – írja a BBC.
A Mercedes természetesen tagadja ezt, és kitart amellett, hogy azért nem fellebbezett, mert biztosítékokat kapott az FIA-tól arra, hogy az ügyet komolyan veszik, és az FIA megteszi a szükséges lépéseket. Wolff korábban azt mondta, „elszámoltatják" az FIA-t, illetve bízik benne, hogy a csapatokkal és a pilótákkal közösen a szövetség robosztusabb döntéshozatali folyamatot képes bevezetni. A BBC cikke hozzáteszi, névtelen forrásai ezzel együtt „nem igazán látják, hogy Masi miként tarthatná meg a pozícióját, ugyanakkor felhívták rá a figyelmet, hogy az FIA nehéz helyzetbe kerülne a kirúgásával, mivel nincs nyilvánvalóan alkalmas jelölt a helyére."
Az FIA egy hónappal az utolsó futam után továbbra sem közölt semmit azzal kapcsolatban, hogy mire jutott a vizsgálat és milyen lépéseket tesznek, és hogy Masi lecserélése valóban napirenden van-e.