Ahogyan arról mi is beszámoltunk, az Alpha Taurival egyetemben a Ferrari volt az első csapat, amely pályára vitt egy F1-es autót az idei évben, Természetesen még nem az idei versenygépet tesztelték Fioranóban, hiszen egyrészt még be sem mutatták, másrészt az aktuális kocsi tesztelésére szigorú szabályok vonatkoznak.
A maranellói istálló viszont azt tervezte, hogy a tavalyi, SF21-es kódjelű modellt viszik pályára. Az elmúlt években a sportszabályzat megtiltotta, hogy a csapatok az aktuális, illetve az azt megelőző autóval korlátlanul teszteljenek, ám az idei előírások minden bizonnyal lehetővé fogják tenni, hogy a tavalyi kocsit használhassák, hiszen 2022-es változat teljesen új technikai alapokon nyugszik.
Ugyanakkor ezt a módosítást még nem hagyták jóvá, és erre minden bizonnyal csak a Motorsport Világtanács márciusi ülésén kerül majd csak sor.
A Ferrari végül úgy döntött, hogy mind a négy napon a 2018-as versenygépét, az SF71H-t veszi igénybe. Ugyanakkor arról nem nagyon lehetett olvasni, hogy egészen pontosan mi vezetett idáig.
Egészen mostanáig, ugyanis a La Gazzetta dello Sport vasárnapi számában megjelent Paolo Filisetti elemzése a történtekről. Az olasz újságíró gyanúja szerint más csapatok próbáltak keresztbe tenni a vörösöknek. A cikkben egészen konkrétan az Aston Martint és a Red Bullt említi meg, ezek az istállók minden bizonnyal az FIA-nál jártak közben céljaik érdekében, már amennyiben igaz a feltételezés.
Azonban felmerül a teljesen logikus kérdés: milyen előnyt jelentett volna a Ferrarinak, ha a tavalyi autójukkal tesztelhetnek, ha az is teljesen eltér az ideitől?
Filisettinek erre is megvan a válasza: szerinte az említett csapatokat elsősorban motorikus szempontok vezérelték, és el akarták kerülni, hogy a maranellóiak olyan adatokhoz jussanak, amelyek a 2022-es erőforrásuk szempontjából relevánsak. Ilyen például a tartozékok elhelyezése, illetve működési paraméterei.
A Ferrari a tavalyi Orosz Nagydíjra gyártott új specifikációjú motort, ami érezhető javulást hozott elődjéhez képest. Jelenleg ez áll továbbfejlesztés alatt, és a minél több adat már csak azért is kulcsfontosságú, mert az idei szezontól kezdve egészen az új motorformula 2026-os érkezésééig az erőforrásra irányuló fejlesztéseket befagyasztják, vagyis a mostani munka a csapat következő négy évére hatással lesz. Ebből a szempontból érthető, hogy az istállók ott hátráltatják egymást, ahol csak tudják.