Noha az erőforrások változatlanok maradnak az idei évre, két jelentős kihívással is meg kell birkóznia az F1-es motorgyártóknak. Az egyik, hogy 2022-től be lesz fagyasztva a motorfejlesztés, így a gyártóknak lényegében azzal az erőforrással kell versenyezniük az új motorformula 2026-os bevezetéséig, amellyel nekivágnak az idei évnek. Ez mindenkire jelentős nyomást helyez, hiszen, ha valaki most hátrányban van, azzal négy évre bebetonozza lemaradását ezen a téren.
A másik kihívás, hogy az F1 a fenntarthatóságra törekvés jegyében bevezeti az E10-es üzemanyagot, azaz mostantól a keverék 10% etanol kell legyen. Ez önmagában is jelentős változás, és a becslések szerint 20 lóerős teljesítményveszteséggel jár. A hírek szerint ez a Ferrarinál ugyanakkor nem eredményezi azt, hogy az idei motor gyengébb lesz a tavalyinál, a maranellóiak ugyanis már vissza is nyerték az elvesztett lóerőket.
Ezt a Motorsport olasz kiadása állítja, amely szerint az idei szezonra készülő erőforrás teljesítmény-értékei már jobbak a tavalyi szezon végén használt 065/6-os kódjelű változaténál. Ami pedig még fontosabb, hogy a szaklap szerint
a Ferrari próbapados tesztjei jobb eredményeket hoztak a vártnál, ezért Maranellóban bíznak benne, hogy motorfronton végre utolérhetik az utóbbi két évben őket lehagyó Mercedest és Hondát
(utóbbi az idéntől más néven fut, de lényegében a japánok által gyártott erőforrás lesz).
A Ferrari azok után, hogy 2019-ben a legerősebb motorral rendelkezett, 2020-ra jelentősen visszaesett, hiszen belebukott az erőforrásával kapcsolatos szabálytalanságokba. A Scuderia azóta is ezt a visszaesést nyögi, de Mattia Binotto amondó, hogy a fejlesztések befagyasztására visszakapaszkodhatnak a legjobbak szintjére. „Ha megnézem a 2020-as évet, az erőforrásunk nagy hátrányban volt a motorerő terén, ami az egyenesekben igencsak kiütközött. Ha megnézzük a 2021-es motort, láthatjuk, hogy nagy előrelépés történt.
Továbbra is van hátrányunk a legjobbakhoz képest, de csökken, és ha megnézem, hogy mit csináltunk a 2021-es szezon során a 2022-es évre, akkor eléggé biztos vagyok benne, hogy további javulás várható."
„Tudjuk, hogy 2022-től be lesz fagyasztva a motorfejlesztés, eért hajtunk olyan keményen. A jövőbeni teljesítmény szempontjából kritikus, hogy olyan erőforrásunk legyen, amelyre számíthatunk, és amely jó alapokkal szolgál. A hajtás azt jelenti, hogy a motorrészleg nagy erőfeszítéseket tett, ami a forrásokban, a dizájnban és az innovációkban is megmutatkozik" – ecsetelte a svájci olasz.
Természetesen ez idő alatt a Mercedes és a Honda, na meg persze az Alpine sem csak tétlenül várja, hogy a Ferrari utolérje őket.