Mostanra sok országban a Forma-1-es futamok előtti felvezetés szerves részét képezi, hogy különféle repülők húznak át a célegyenes fölött és tesznek meg bemutató köröket, az idei szezontól ezek az alkalmak viszont csökkennek, és például az Olasz Nagydíj előtt sem festi majd a trikolórt a monzai pálya fölötti égre az Olasz Légierő, vagy a Magyar Nagydíj előtt sem láthatunk a Hungaroring fölött Gripeneket, az F1 ugyanis betiltja mindennemű katonai repülő bemutatózását a futamok előtt, és a polgári gépekkel való bemutatót is feltételekhez köti.
A RacingNews365 birtokába jutott, a promótereknek az F1 által kiküldött levélben az szerepel, hogy
a jövőben nem képezhetik a versenyek felvezetésének részét a katonai légibemutatók,
aminek oka, hogy 2030-ra a sportágat karbonsemlegessé akarják tenni, 2025-re pedig azt szeretnék, ha a versenyek fenntarthatóvá válnának, ebbe pedig nem fér bele, hogy rengeteg kerozint elégetve vadászgépek parádézzanak a pályák fölött.
A levélben a kereskedelmi gépekre viszont szerepel egy olyan kitétel, hogy amennyiben fenntartható üzemanyagot használnak, az azokkal végzett bemutató repülések megengedettek. Ez különösen a közel-keleti futamok miatt fontos, amelyeken az olyan légitársaságok, mint a Qatar Airways, a Gulf Air vagy az Etihad Airways eddig is rendszeresen küldtek óriásgépet a show növelésére.
Nemcsak ezek a repülők élveznek majd azonban mentességet, hanem a világ egyik leghíresebb katonai műrepülő-csapata, a Brit Nagydíj előtt rendszeresen bemutatózó Red Arrows is. A RacingNews365 úgy tudja, hogy a körbeküldött levél után a Brit Nagydíj promótere azzal érvelt, hogy a Red Arrows nem katonai színekben repül és korábbi vadászgépeket használ. A portál úgy tudja, hogy esetükben, illetve a Red Bull Flying Bulls nevű, korábbi harci gépeket is felvonultató, az Osztrák Nagydíj előtt bemutatózó kötelék esetében az F1 eltekint a fenntartható üzemanyagok használatától és engedi a repüléseket.