Mióta a Honda bejelentette, hogy jövőre elhagyja a Forma-1-et, napirendre került a kérdés, hogy milyen erőforrásokkal folytatódik a versenyzés a világbajnokságban, és az eredetileg tervezett 2025-26-os időszaknál korábban van-e lehetőség a jelenleg igen bonyolult, költséges és az autóipar számára egyre kevésbé releváns 1,6 literes, hibrid rendszerrel ellátott turbómotorok lecserélésére.
Az egyértelmű, hogy a Formula E kizárólagossága miatt a közeljövőben az F1-ben nem lehet tisztán elektromos hajtásra váltani, de ezen kívül nem alakult ki konszenzus azzal kapcsolatban, hogy milyen irányban kellene folytatni a fejlesztéseket. A Forma-1 jogtulajdonosa, a Liberty Media azonban letette voksát.
A prioritásaink csúcsán a fenntarthatóság és a sportágunk érdekében is az áll, hogy készítsünk egy fejlesztési tervet a belsőégésű motor számára, ezáltal megfeleljünk az autóipari partnereink és a társadalom környezetvédelmi céljainak."
„A Forma-1 régóta nyújt alapot az autós világ újgenerációs fejlesztéseinek bemutatásához. Hisszük, hogy ezt a következő motorgenerációval is megtehetjük, ötvözve a hibrid technológiát és a fenntartható üzemanyagokat.”
„Ezért felállítottunk egy munkacsoportot F1-es és FIA-s szakemberek részvételével, ami megvizsgálja, hogy milyen jövőbeli motorformula működhetne fenntartható üzemanyagokkal. E munkacsoport később autógyártók és energiaszolgáltatók szakembereivel is kiegészül, amellett, hogy független kutatócsoportok szakértelmét is bevonjuk. Noha a sportágban az autók karbonlábnyoma nagyon csekély (0,7%), ez a leginkább látható része, és fontos, hogy ez fenntartható, valamint a világ számára hasznos legyen.”
A jelentés rámutat, hogy világszerte az 1,1 milliárd járműből 1 milliárdot még mindig belsőégésű motorok működtetnek, és a szerzők kijelentették: „Azt is hisszük, hogy nincs egyetlen megoldás a jövőbeli motorok technológiái terén, de a fenntartható üzemanyaggal működő hibrid erőforrás mérföldkő lesz a sportág és az autóipar számára is.”
A motorokat érintő fejlemények mellett az F1 beszámolt arról is, hogy az elmúlt 12 hónap során két év helyett 8 hét alatt megoldották, hogy a televíziós közvetítés nagyrészt az Egyesült Királyságból üzemeljen, ezzel 36%-kal csökkentették az utazó személyzet létszámát és 34%-kal a szállítandó felszerelés mértékét.
Az F1 központi irodái már teljesen megújuló forrásból szerzik be az energiát, különböző FIA-s és ENSZ tanúsítványokat szereztek be, jövőre jelentősen csökkentik az egyszerhasználatos műanyagok alkalmazását, valamint lépnek a megmaradó élelmiszerek hasznosítása érdekében. Utóbbival a Spanyol Nagydíjon már évek óta foglalkoznak.