A Forma-1 két korábbi, jelenleg a Sky Sports szakértőjeként dolgozó elismert pilótája ellentétes állásponton van arról, hogy Michael Masi versenyigazgatónak távoznia kell-e a posztjáról a tavalyi Abu-dzabi Nagydíjon történtek miatt, vagy sem. Az FIA nemrég megkezdett vizsgálata során erre a kérdésre is választ fogunk kapni, sajtóhírek szerint pedig a Mercedes megállapodott a szövetséggel, hogy Masi és a formaautós bizottság elnöke, Nikolasz Tombazisz is megy.
„Amiben teljesen biztos vagyok, hogy Michael Masi leváltása nem oldja meg a problémát – jelentette ki az 1984 és 1996 között 158 nagydíjon induló, 1997 óta szakkommentátorként tevékenykedő Martin Brundle, aki szerint Masit inkább segíteni kellene, mert egyre több a verseny. – Ez messze túl nagy munka egy embernek 23 futam során, és csak egyre nagyobb lesz. Régen 16-18 futammal Charlie (Whiting, Masi elődje - a szerk.) és Herbie (Blash - Whiting helyettese) idejében Charlie elindította a versenyt, majd tuladjonképpen Herbie volt a versenyigazgató, amíg Charlie vissza nem ért a toronyba a rajtrács mellől. Mindent az irányításuk alatt tartottak, de a feladatok exponenciálisan sokasodnak, úgyhogy
ha Masi marad, nagy támogatásra lesz szüksége. Gyanítom, hogy jelenleg ezt vizsgálják. És ki akarna jelenleg a helyébe lépni?"
– tette fel a költői kérdést Brundle.
Az expilóta viszont tudja, hogy Masinak „már csak egy élete van", összességében viszont nem biztos benne, hogy „tartható" lenne, ha továbbra is az ausztrál ülne a versenyigazgatói székben.
A szintén a Sky Sportsnak dolgozó, az F1-ben 1989 és 2000 között 161 futamon elrajtoló, ezek közül hármat megnyerő Johnny Herbert szerint nem lenne, és Masinak mindenképpen mennie kell.
Szerintem túl nagy kárt okozott a Forma-1-nek. Az ő pozícójában az embereknek bíznia kell benne, ez a bizalom pedig szerintem teljesen szertefoszlott.
– jelentette ki Herbert. – A gond az, hogy kivel helyettesítik? Nyilván a tapasztalat nagyon fontos lesz annak, aki a helyébe lép. Michael nagyon szerencsés, Charlie Whiting helyettese volt, amikor Charlie volt a főnök, és sok mindent megtanult. Van számomra bárki, aki kiemelkedik és a helyébe léphetne? Nincs. Ez a találós kérdés."
Egy biztos, az FIA szervezeti listáján már sem Masi, sem Nikolasz Tombazisz neve nem szerepel, így könnyen lehet, hogy végül mindkettejüktől búcsút kell vennünk.