Továbbra is beszédtémát szolgáltatnak a tavalyi Abu-dzabi Nagydíj utolsó előtti körében történtek, amikor egy baleset és egy biztonsági autós etap után Max Verstappen friss gumikon meg tudta nyerni a futamot, ezzel az egész éves teljesítményt nézve megérdemelten világbajnok lett, megverve Lew Hamiltont, aki a csapatával együtt megsértődött, a díjátadó gálára el sem ment. Hamiltonék nem Verstappenre haragudnak, neki gratuáltak, elismerve, hogy megérdemelten nyert, viszont Michael Masi versenyigazgató ellen gyakorlatilag háborút indítottak, szerintük számukra kedvezőtlen döntést hozott a szezonzáró futam végén.
A konstruktőri bajnoki címet megnyerő istálló két óvást is benyújtott, majd miután mindkettőt elutasították, jelezte fellebezési szándékát, ám végül nem fellebbezett. A BBC úgy tudja, Toto Wolffék azért álltak el ettől, mert megállapodást kötöttek az FIA-val arról, hogy Michael Masi versenyigazgató és Nikolasz Tombazisz, az FIA formaautós bizottságának elnöke is távozik a posztjáról. Vagyis, a Mercedes diktál az őket (is felügyelő) szervezetnek.
Az FIA most kiadott közleménye erre nem tér ki, viszont Masi távozására erős utalást tesz. Arra pedig ki is tér, hogy
a szövetségnek több mint egy hónappal az Abu-Dzabiban történtek után sikerült elkezdenie az általa még december 15-én felállított bizottság általi vizsgálatot.
„A Motorsport Világtanács 2021. december 15-i párizsi döntését követően az FIA apparátusa Mohammed bin Szulajm vezetésével megkezdte a legutóbbi Forma-1-es Abu-dzabi Nagydíjon történtek részletes elemzését. Az FIA elnöke konzultációt indított az összes csapattal a különböző kérdésekben, beleértve ezt is" – olvasható a közleményben.
Az FIA megerősítette, hogy a szervezeten belül az F1-es csapatokat és részvényeseket képviselő F1-es bizottság elé fogják tárni a vizsgálati eredményeket. „Január 19-én a sporttanácsadó bizottság egyik napirendi pontja lesz a biztonsági autó használata. Az ezt követő szakasz egy közös párbeszéd lesz az összes F1-es pilótával.
A részletes elemzés eredményét az F1-es bizottságnak mutatjuk be februárban, a végső döntések pedig a Motorsport Világtanács március 18-i ülésén születnek meg Bahreinben."
Leghamarabb tehát februárban fogjuk megtudni, hogy milyen intézkedéseket hoznak, majd azt március 18-án, az idei szezonnyitó Bahreini Nagydíj pénteki napján véglegesítik.
A hírek szerint ugyanakkor a gyökeres változások a szabályokban csak az egyik lépés, amit az FIA-nak a Mercedes és a továbbra is teljes hallgatásba burkolózó, az F1-es jövőjét is megkérdőjelező Lewis Hamilton kiengesztelésére kell tennie, a konstruktőri világbajnok istálló ugyanis Michael Masi és Nikolasz Tombazisz (az ő vezetésével születtek meg azok a padlólemez-szabályok, amelyek valószínűleg a Mercedes lassítását szolgálták a 2021-es szezonra) fejét is követeli.
A közlemény Masi jövőjére nem tér ki, de megerősíti, hogy már nem ő az együléses bizottság igazgatója, ami akár azt is jelentheti, hogy a versenyigazgatói posztról is leváltják.
„Mohammed bin Szulajm FIA-elnök megkérte a sportfőtitkárt és a formaautós bizottság igazgatójának nemrég kinevezett Peter Bayert, hogy tegyenek javaslatokat arra, mit kell felülvizsgálni az FIA F1-es struktúrájában a 2022-es szezonra" – zárul az FIA közleménye.