Már csak pár hét van hátra az autóbemutatókig, ahol, ha nem is teljes mértékben, de legalább nagyjából megtudjuk, hogy az egyes csapatok milyen koncepcióval álltak elő az új technikai szabályrendszerben zajló idényre. Ugyanakkor arra, hogy az erősorrendre is fény derüljön, minimum a barcelonai tesztekig, de inkább az első nagydíjhétvégékig várni kell.
Addig pedig csak találgatni lehet, hiszen néhány információmorzsát leszámítva nem állnak rendelkezésre adatok. Olyannyira, hogy még a csapatok sem tudhatják biztosan, hogy hol lesznek a mezőnyben. Persze akad, aki így is magabiztos volt, Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint például idén is ők és a Mercedes lesznek az élen. Utóbbi technikai főigazgatója azonban inkább nem bocsátkozott konkrét találgatásokba, csak néhány általánosságot állapított meg.
A mi csapatunkban, valamint a többi istállónál is mindenki a legjobbját nyújtja, hogy megtalálja azt a konstrukciót, illetve megközelítést, amely illeszkedik ehhez az új szabályrendszerhez
A brit szakember nem említett konkrét csapatokat, minden bizonnyal azért, mert ő sem tudja, hogy mely alakulatokról van szó, pusztán a nagy számok törvénye alapján jutott erre a megállapításra. Ugyanakkor hozzátette, nem kizárt, hogy egyik gárda mérnökei sem lesznek maradéktalanul elégedettek, miután szemügyre veszik, hogy mit alkottak a riválisok.
„Elképzelhető, hogy bizonyos mértékig mindannyiunk esetében lesznek olyan dolgok, amelyekre nem számítottunk – jelentette ki. – Rá fogunk nézni a többi autóra, és az jár majd a fejünkben, hogy »mi miért nem gondoltunk erre?« Ezt követően azon leszünk, hogy az ötletet minél gyorsabban megpróbáljuk átültetni a mi kocsinkra, hogy előre tudjunk kapaszkodni, bármilyen pozícióba is kerülünk az első versenyen. Vagy, ha elég szerencsések leszünk ahhoz, hogy elöl legyünk, akkor azért, hogy magunk mögött tartsuk a farkasként támadó [többi istállót].
Elég nagy rohanás lesz, és egyértelmű, hogy nem fogunk túl sokat aludni az idény során.”
Az új technikai előírásokkal papíron a Mercedesnek van a legtöbb veszítenivalója, hiszen 2014 óta zsinórban nyolc konstruktőri bajnokságot nyertek, és egészen a tavalyi évig az egyéni pontversenyben is ők zártak az élen. Ugyanakkor ők nem úgy állnak hozzá a feladathoz, hogy féltik az eddigi helyzetüket.
„Amikor a szabályok ennyire nagymértékben változnak, mint most, akkor ezt mi olyan örömmel és élvezettel közelítjük meg, amelyet egy ilyen kihívás megérdemel – árulta el Allison. – Az a feladatunk, hogy megkeressük a technikai lehetőségeket, majd a tudásunkat és a képességeinket felhasználva, közös erőfeszítéssel megpróbáljuk megtalálni azt a beállítást, ami jobb lesz, mint bárki más megközelítése.”
Az ilyen horderejű szabályváltozásoknál könnyen előfordulhat, hogy valamelyik csapat olyasmire talál rá, amire a többiek nem, és ezzel legalább az idény elejére jelentős előnyt szerez. Ugyanakkor az érmének van egy másik oldala is, amit nyilvánvalóan mindenki szeretne elkerülni.
Amikor minden ennyire új, akkor a korábbinál kétszer vastagabb szabálykönyvben mindenhol ott van a lehetőség
– fogalmazott az 53 éves szakember. – Emellett pedig természetesen jelen van a veszély, és mi megpróbálunk átjutni a potenciális aknamezőn, és összeszedni a kincset rejtő kis dobozokat, amelyek a taposóaknák között lehetnek, hogy végül egy olyan autó legyen az eredmény, amely reményeink szerint ott lesz a mezőny elején.”